Pasażerowie warszawskiego metra od niedzieli 6.10.2013 mogą korzystać z nowoczesnych pociągów Inspiro wyprodukowanych przez konsorcjum Siemens AG i NEWAG S.A..
Inauguracyjny przejazd cieszył się ogromnym zainteresowaniem mediów oraz mieszkańców. Inspiro zaskoczyło pasażerów. Skład jest jednoprzestrzenny. Użytkownicy mogą swobodnie poruszać się po całej, 120-metrowej długości pojazdu. Pociąg może przewieźć w szczycie ok. 1,5 tys. pasażerów, ma 250 miejsc siedzących. Jest wyposażony w system automatycznej regulacji wentylacji, nowoczesne oświetlenie przedziału pasażerskiego, rampy ułatwiające wsiadanie do pojazdu osobom niepełnosprawnym, dodatkowe wyświetlacze z informacją pasażerską i pełen monitoring. Inspiro jest o 30 proc. lżejsze od pociągów wykonanych ze stali, dzięki czemu zużywa mniej energii. Jest to najnowocześniejszy tabor metra w Europie.
W pierwszym inauguracyjnym przejeździe poza pasażerami uczestniczyli — prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz, dr Jochen Eickholt , dyrektor branży Rail Systems sektora Infrastructure & Cities firmy Siemens AG, Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego, Zbigniew Jakubas właściciel NEWAG S.A. i Zbigniew Konieczek Prezes NEWAG S.A.