PKP Intercity podpisało dzisiaj umowę ze spółką Newag S.A. na zakup 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych. To pierwsze takie pojazdy. Umowa na dostawę Hybryd dla PKP Intercity | NEWAG SA

Aktualności

Umowa na dostawę Hybryd dla PKP Intercity

35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych powiększy tabor PKP Intercity

 

 

W ciągu dwóch i pół roku we flocie PKP Intercity pojawią się pierwsze w historii dwunapędowe zespoły trakcyjne. Zamówione przez przewoźnika pojazdy pozwolą zwiększyć ofertę na liniach niezelektryfikowanych, z czego skorzystają m.in. mieszkańcy Zamojszczyzny, Podlasia, czy Podkarpacia.

 

PKP Intercity podpisało dzisiaj umowę ze spółką Newag S.A. na zakup 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Pozyskanie nowych pojazdów pozwoli nie tylko na przywrócenie części połączeń, ale też rozbudowanie oferty przewozowej na liniach niezelektryfikowanych. Nowe pociągi będą jeździć m.in. do Hajnówki, Zamościa, Hrubieszowa, Mielca, Zagórza, Krosna, Jasła, Nysy, Jeleniej Góry, Gorzowa Wielkopolskiego oraz Chojnic. Połączenia dalekobieżne docelowo obsłużą także Ostrołękę oraz Łomżę.

 

Dwunapędowe zespoły trakcyjne to pierwsze pojazdy tego typu w historii polskiej kolei dalekobieżnej. Dotychczasowa współpraca przewoźnika i nowosądeckiego producenta była bardzo udana, liczymy na to, że i ten projekt okaże się kolejnym sukcesem, a jego beneficjentami będą mieszkańcy wielu regionów kraju – podkreśla Dariusz Klimczak, Minister Infrastruktury.

Nowa strategia rozwoju PKP Intercity koncentruje się m.in. na rozbudowie naszego parku taborowego o jak największą liczbę pojazdów zespolonych. To rzeczywista szansa na powiększenie oferty dla pasażerów w całej Polsce. Lokalne społeczności otrzymają tym samym nie tylko nową jakość podróży, ale przede wszystkim możliwość rozwoju – mówi Janusz Malinowski, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Nowoczesne pojazdy będą jeździły w relacjach krajowych w kategorii InterCity. Każdy skład będzie oferować 178 miejsc siedzących (154 w drugiej klasie i 20 w pierwszej). Ich konstrukcja i design są odpowiedzią na potrzeby różnych grup pasażerów, w tym osób z niepełnosprawnościami, czy rowerzystów. Składy wyposażone będą m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele oraz gniazdka elektryczne przy siedzeniach. Bezpieczeństwo podróżowania zapewni Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS.

Cieszymy się, że nowoczesne hybrydowe pojazdy wyprodukowane przez Newag będą użytkowane przez PKP Intercity. Dzięki zaawansowanym technologiom zastosowanym w tych pojazdach, pasażerowie doświadczą znaczącego wzrostu komfortu podróży, a silnik spalinowy spełniający najnowsze normy emisji spalin umożliwi ich eksploatację na trasach niezelektryfikowanychdodaje Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu Newag S.A.

 

Pierwsze dwie jednostki zostaną przekazane do PKP Intercity po 30 miesiącach od popisania umowy z producentem. Zgodnie z zamówieniem wykonawca gwarantuje utrzymanie pojazdów przez 10 lat użytkowania, które będzie świadczone przy udziale pracowników przewoźnika.

Spółka Newag S.A., która zajmie się realizacją zamówienia przedstawiła ofertę opiewającą na kwotę 3 364 819 857,00 zł brutto. PKP Intercity na ten projekt przeznaczyło budżet wysokości 3 367 324 506,00 zł brutto.