NEWAG S.A. przekazał do eksploatacji trzy z 14 zamówionych przez Zachodniopomorską Grupę Zakupową, Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych z rodziny Impuls. Są to komfortowe, nowoczesne pojazdy spełniające najwyższe wymagania i oczekiwania klientów.
Uroczystość przekazania nowych pojazdów odbyła się na peronie szczecińskiego Dworca Głównego. Marszałek Olgierd Geblewicz i wicemarszałek Wojciech Drożdż symbolicznie odebrali książki pojazdu od przedstawicieli nowosądeckiej spółki. NEWAG S.A. reprezentowali Prezes Zbigniew Konieczek i większościowy akcjonariusz, przewodniczący Rady Nadzorczej Zbigniew Jakubas.
– Stało się już chyba tradycją, że co roku w grudniu przyjeżdżają do nas nowe pociągi, a te chyba są najpiękniejsze z tych, które widziałem – mówił marszałek Olgierd Geblewicz, oficjalnie przejmując nowosądeckie Impulsy.
– Jestem dumny i szczęśliwy, że w tak krótkim czasie zrobiliśmy te 3 pociągi, spełniając wszelkie oczekiwania zamawiającego. – powiedział Prezes Konieczek – Wysoka jakość i komfort jazdy powinny zadowolić pasażerów — dodał prezes Zbigniew Konieczek.
Pociągi zostały dzisiaj oficjalnie włączone do eksploatacji. Jeden pojechał w swój pierwszy rozkładowy kurs do Słupska, a drugi do Świnoujścia. Nowe pociągi będą też kursowały do Poznania.
4 listopada 2013 roku w Urzędzie Marszałkowskim w Szczecinie podpisana została umowa na dostarczenie 14 czteroczłonowych EZT Impuls. Kontrakt realizowany jest w ramach wspólnego przedsięwzięcia Województw: Zachodniopomorskiego i Lubuskiego, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska 2007 – 2013; „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez Województwa: Lubuskie i Zachodniopomorskie”. Wartość kontraktu to 299 628 000 zł brutto.
Ostatni Impuls dostarczony zostanie w kwietniu 2015 roku.
…
Elektryczny Zespół Trakcyjny „Impuls”
Impuls 31WE (ED78) to czteroczłonowy pojazd niskopodłogowy, jednoprzestrzenny, bezprzedziałowy, wyposażony m.in. w pełny monitoring wnętrza, klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej toaletę zgodną z TSI PRM. Wnętrze pojazdu zostało dostosowane do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się – zastosowano windy, szerokie przejazdy oraz mi