W grudniu, Polska Grupa Energetyczna – Oddział Elektrownia Turów, odebrała pierwszą z trzech lokomotyw typu 6Dg, zamówionych w Newagu. Kontrakt na modernizację o wartości 8 910 000 zł netto podpisany został 27.06.2014 roku. Ostatnia lokomotywa przekazana zostanie PGE do końca stycznia 2016.
Jest to kolejna generacja lokomotyw 6Dg. Od poprzednio wyprodukowanych różni się między innymi kabiną maszynisty, która wzorowana jest na kabinie lokomotywy 18D. W nowej 6Dg zmieniono reflektory czołowe oraz poręcze zewnętrzne. Zmianie uległa również zabudowa drzwi do przedziałów maszynowych i elektrycznych. Lokomotywa wyposażona została w sterowanie radiowe oraz zautomatyzowany sprzęg śrubowy typu ZSŚ 2006.
W związku ze szczególnie rygorystycznymi wymaganiami zamawiającego dotyczącymi emisji hałasu, w lokomotywie zastosowano specjalne, dodatkowe elementy i układy wyciszające jej pracę.
Silnik spalinowy CAT C27 spełniający normę emisji spalin Stage IIIB chłodzony jest poprzez agregat chłodniczy z panelami chłodnic w układzie „V” z napędem wentylatora realizowanym przez reduktor z rozłączalnym sprzęgłem sterowanym pneumatycznie.
W 2014 roku NEWAG S.A. utrzymał pozycję lidera w segmencie modernizacji lokomotyw spalinowych SM42 i SM48. W nowosądeckiej spółce zmodernizowano w sumie 31 lokomotyw, po 10 sztuk do typu 6Dg, 18D i 15D oraz jedną dwusilnikową typ 6Dl, zapewniając firmie po raz kolejny 100% udziału w rynku.