W ubiegłym tygodniu nastąpiło oficjalne przekazanie pierwszego zmodernizowanego EN57 dla Kolei Śląskich Sp. z o.o.
W ubiegłym tygodniu nastąpiło oficjalne przekazanie pierwszego zmodernizowanego EN57 dla Kolei Śląskich Sp. z o.o. Na mocy podpisanej w dniu 20.09.2011 umowy, między Kolejami Śląskimi Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach a konsorcjum w składzie Newag S.A., Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych S.A. i ING Lease (Polska) Sp. z o.o. na: „dostawę w formie leasingu finansowego pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Śląskich sp. z o.o.”, w dniu 28.12.2011 NEWAG S.A. przekazał pierwszy zmodernizowany EN57 dla Kolei Śląskich sp. z o.o..
Konsorcjum zaoferowało dostawę pojazdów wraz z kosztami leasingu za cenę 63.017.033,85 zł brutto (51.233.360,85 zł netto).
Termin dostawy ostatniego (piątego) zespołu wynosi 180 dni od dnia podpisania umowy.
Koleje Śląskie.
Przedmiot działalności spółki obejmuje między innymi kolejowe regionalne i inne przewozy osób i rzeczy oraz świadczenie usług związanych z przewozem oraz działalność usługową w zakresie taboru kolejowego. Misją Kolei Śląskich jest świadczenie najwyższej jakości usług przewozów kolejowych osób na terenie województwa śląskiego przy zachowaniu wysokich standardów bezpieczeństwa i wygody użytkowników.
ING Lease (Polska) Sp. z o.o.
Spółka od ponad piętnastu lat jest jednym z największych przedsiębiorstw leasingowych w Polsce oraz liderem na krajowym rynku nieruchomości. ING Lease Polska zapewnia bezpieczny dostęp do finansowania nieruchomości i ruchomości, w tym maszyn i urządzeń, sprzętu IT i środków transportu. Do tej ostatniej grupy należą nie tylko zespoły trakcyjne, ale i autobusy, tramwaje czy składy szybkich kolei miejskich. Firma należy do Grupy ING – jednej z największych instytucji finansowych na świecie.
ZNLE S.A.
Spółka Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych S.A. naprawia i modernizuje lokomotywy elektryczne oraz podzespoły do tych lokomotyw dla wszystkich głównych przewoźników kolejowych w Polsce. Wykonuje również naprawy bieżące i awaryjne. Od kilku lat naprawia również silniki trakcyjne dla kolei włoskich. Ostatnio dominującą pozycję w produkcji w miejsce napraw okresowych zdobywa modernizacja taboru.