WR89

Wyko­nana przez nas moder­ni­za­cja wagonu – przy zacho­wa­niu dotych­cza­so­wych funk­cji – znacz­nie popra­wiła este­tykę jego wnę­trza i pod­nio­sła kom­fort spo­ży­wa­nia posił­ków w trak­cie podróży.

Charakterystyka

Przestrzeń restauracyjna

  • Nowa kolorystyka i wystrój wnętrza.
  • Całkowita ilość miejsc siedzących: 38.
  • Ilość stolików konsumpcyjnych: 6 – czteroosobowych, 7 – dwuosobowych.
  • Nowoczesne, estetyczne i funkcjonalne wnętrze wykonane w technice segmentów panelowych.
  • Przestrzeń restauracyjna wyposażona w ergonomiczne fotele z siedzeniami odchylnymi.
  • Halogenowe oświetlenie sufitowe, kinkiety na ścianach bocznych oraz dodatkowe oświetlenie na stolach konsumpcyjnych.

Przestrzeń kuchenna

  • Przedział przeznaczony jest do przygotowywania posiłków przez obsługę wagonu.
  • Estetyczne i funkcjonalne wnętrze w nowym rozplanowaniu.
  • Wyodrębniono przedział kuchenny i przedział zmywalni naczyń stołowych.
  • Zabudowano dwupoziomową ladę bufetową.
  • W kuchni wyko­nano zabu­dowę meblową ze stali nie­rdzew­nej i w pełni wypo­sa­żoną w wyso­kiej jako­ści sprzęt AGD (elek­tryczne płyty grzejne, urzą­dze­nia chłod­ni­cze, kuch­nia mikro­fa­lowa, war­niki – komo­rowe piece parowe).
  • Zmy­wal­nia naczyń sto­ło­wych z młyn­kiem odpa­dów zmy­warką i her­me­tycz­nymi zbior­ni­kami ściekowymi.

Przedział socjalny

  • Prze­dział wyłącz­nie dla obsługi wagonu wypo­sa­żony w miej­sca do wypoczynku.

Przedział sanitarny

  • Przedział przeznaczony wyłącznie dla obsługi wagonu.
  • Estetyczne, modułowe wyłożenie wnętrza.
  • Toaleta w systemie hermetycznym zamkniętym.
  • Podłoga wykonana w wersji antypoślizgowej.
  • Insta­la­cja wodna wagonu wypo­sa­żona została w sys­tem zabez­pie­cza­jący przed zamarzaniem.
  • Zabu­do­wana insta­la­cja umoż­li­wia wyko­rzy­sta­nie prze­działu sani­tar­nego jako kabiny natryskowej.

Cechy użytkowe

  • Wagon przeznaczony do ruchu krajowego i międzynarodowego.
  • Możliwość podróżowania z prędkością 160 km/h.
  • Zabudowano klimatyzację wnętrza wagonu.
  • Układ zasilania wagonu wyposażony w wielonapięciową przetwornicę statyczną.
  • Wagon wypo­sa­żony w drzwi boczne wej­ściowe odskokowo-przesuwne oraz drzwi czo­łowe z elek­tro­pneu­ma­tycz­nym ukła­dem ste­ro­wa­nia zapew­nia­jący wysoki sto­pień nie­za­wod­no­ści ich działania.
  • W wago­nie zabu­do­wano osłony boczne słu­żące ochro­nie urzą­dzeń zamon­to­wa­nych na pod­wo­ziu wagonu oraz zwięk­sza­jące jego estetykę.