VULCANO

Vulcano

Vulcano to wąskotorowy spalinowy zespół trakcyjny wyprodukowany przez NEWAG S.A. dla Ferrovia Circumetnea do obsługi szlaków wokół  wulkanu Etna na Sycylii.

Vulcano to nowoczesne, dwuczłonowe pojazdy wyposażone w zintegrowane zespoły napędowe „powerpack” z przekładnią elektryczną zaprojektowane specjalnie dla tych pojazdów. Zaawansowane rozwiązania techniczne zastosowane w układach: napędowym, biegowym oraz oparcia nadwozi pojazdu pozwoliły na wyciszenie przedziału pasażerskiego.

Konfiguracja wnętrza przedziału pasażerskiego umożliwia eksploatacje pojazdu zarówno w ruchu miejskim jak i podmiejskim. Modyfikowalna  konfiguracja siedzeń pozwala na  optymalizację pojemności transportowej. Liczba miejsc siedzących wynosi 106 w tym 7 uchylnych  i może być zmieniana w zależności od potrzeb przewoźnika.

Pojazdy są w pełni klimatyzowane i przystosowane do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Jeden człon wyposażony jest w toaletę z obiegiem hermetycznym, przystosowaną dla osób niepełnosprawnych (TSI PRM), a w strefie drzwi zewnętrznych znajdują się automatyczne podnośniki dla wózków.  W trosce o bezpieczeństwo podróżnych zainstalowany został monitoring. Pojazd posiada wbudowany system zliczania pasażerów, system lokalizacji GPS oraz aktywny system wykrywania i gaszenia pożaru. Pojazdy wyposażone są również w nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz system interkom do kontaktu głosowego pomiędzy pasażerem i maszynistą.

W pojazdach zastosowano kabiny sterownicze z ergonomicznymi stanowiskami sterowniczymi oraz nowoczesnym wyposażeniem.

Spalinowe zespoły trakcyjne poruszają się  z maksymalną  prędkością 100 km/h i są przystosowane do jazdy w trakcji wielokrotnej.

Rozwiązania konstrukcyjne:

  • dwa nowoczesne zespoły napędowe z silnikami o mocy 390 kW spełniające obowiązującą normę emisji spalin
  • drzwi pasażerskie odskokowo-przesuwne z napędem elektrycznym o prześwicie 1300 mm
  • dwustrefowa klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej i kabiny maszynisty
    z funkcją grzania
  • komfortowe fotele pasażerskie
  • elektrycznie sterowane rolety przeciwsłoneczne w oknach pasażerskich
  • toaleta z obiegiem hermetycznym, zgodna z TSI PRM
  • elektroniczny system sterowania i diagnostyki
  • nowoczesny System Informacji Pasażerskiej
  • gniazda elektryczne 230V
  • monitoring – zewnętrzy i wewnętrzny
  • obsługa peronów o wysokości 250 mm zgodnie z normą EN 14752

Normy i standardy:

  • kategoria wytrzymałościowa pojazdu — PIII wg EN 12663
  • kategoria zderzeniowa wg normy EN 15227+A1 C-III
  • wyposażenie pojazdu wykonane jest z materiałów spełniających wymagania pożarowe normy EN45545
  • pojazd wyposażony został w system aktywnego wykrywania oraz gaszenia pożaru
  • miejsce dla osób na wózkach inwalidzkich zabezpieczone są pasami

Kabina maszynisty:

  • ergonomiczny pulpit z nowoczesnym wyposażeniem
  • komfortowy, regulowany fotel
  • indywidualną klimatyzację z rozprowadzeniem powietrza po kabinie
  • płynnie regulowane oświetlenie LED pulpitu i kabiny
  • rolety przeciwsłoneczne we wszystkich oknach