Spalinowe Zespoły Trakcyjne
Spalinowy Zespół Trakcyjny Impuls 2 typu 36WEhd to odmiana dwunapędowego (hybrydowego) zespołu 36WEh.
Pojazd występuje w wersji trójczłonowej i przeznaczony jest do obsługi ruchu regionalnego i aglomeracyjnego. Jest w pełni zgodny z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI) i wyposażony został w nowoczesne rozwiązania techniczne i funkcjonalne, zapewniające wysoki poziom komfortu podróży.
Nowoczesne kabiny sterownicze zostały zaprojektowane zgodnie z rygorystycznymi wymaganiami ergonomii, zapewniają wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa. Wnętrze pojazdu jest przystosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się, jest klimatyzowane, wyposażone w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej.
Pojazd wyposażony jest w skrajne wózki dwuosiowe z indywidualnym napędem każdej osi, realizowanym przez elektryczne silniki asynchroniczne. Wózki środkowe to dwuosiowe wózki toczne, zastosowane w systemie Jacobsa, co zapewnia stabilność i efektywność transportu.
W skład układu napędowego wchodzą dwie jednostki napędowe NEWAG-PACK, zlokalizowane pod podłoga w członach skrajnych, pełniące role agregatów prądotwórczych. Każda jednostka napędowa to zintegrowany moduł z wysokoprężnym silnikiem spalinowym połączonym z generatorem prądu i zabudowanymi układami pomocniczymi.
Zastosowanie przekładni elektrycznej z układem napędu asynchronicznego wpływa na niezawodną i oszczędną eksploatację pojazdu. Pojazd wyposażony jest w układ hamowania elektrodynamicznego z wytracaniem energii na opornikach hamowania.
Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i oparciu na sprawdzonej platformie pojazdów serii „Impuls”, spalinowe zespoły trakcyjne gwarantują wyjątkową niezawodność, funkcjonalność oraz komfort podróży, przy jednoczesnym zachowaniu niskich kosztów eksploatacji. Obecnie pojazdy te produkowane są seryjnie i z powodzeniem użytkowane w ruchu regionalnym, spełniając oczekiwania zarówno przewoźników, jak i pasażerów.

