Nevelo

Tram­waj Nevelo 126N wyróż­nia pano­ra­miczna szyba oraz opar­cie na czte­rech wóz­kach skręt­nych.

Spe­cjal­nie dla tego pojazdu zapro­jek­to­wano cał­ko­wi­cie nowe wózki, napę­dowy i toczny, oba z ramami wewnętrz­nymi, które wypo­sa­żono w:

  • kla­syczne zestawy kołowe z obrę­czą i prze­kład­kami gumo­wymi, które zapew­niają wysoki kom­fort jazdy oraz tłu­mią hałas
  • belkę buja­kową opartą na ramie wózka za pośred­nic­twem zespołu sprę­żyn metalowo-gumowych
  • indy­wi­du­alny napęd osi poprzez nie­za­leżne zespoły napę­dowe, skła­da­jące się każdy z asyn­chro­nicz­nego sil­nika trak­cyj­nego i prze­kładni kąto­wej ze sprzę­głem podat­nym, zawie­szone ela­stycz­nie na ramie wózka
  • nowo­cze­sne elek­tro­hy­drau­liczne hamulce tar­czowe aktywne i pasywne

Koszty eks­plo­ata­cji

Zasto­so­wa­nie czte­rech wóz­ków skręt­nych z wiel­ko­ga­ba­ry­to­wymi łoży­skami pozwo­liło na znaczne obni­że­nie kosz­tów eks­plo­ata­cji, zarówno pojazdu, jak i infra­struk­tury. Ich roz­miesz­cze­nie zmniej­sza nacisk osi na tor, co zde­cy­do­wa­nie zmniej­sza zuży­cie kół i szyn.
Nowo­cze­sny układ napę­dowy z asyn­chro­nicz­nymi sil­ni­kami trak­cyj­nymi i elek­tro­nicz­nym ste­ro­wa­niem zapew­nia płynny roz­ruch tram­waju, a przy hamo­wa­niu zwrot ener­gii do sieci trak­cyj­nej.
Pojazd wypo­sa­żony jest w nowo­cze­sny sys­tem dia­gno­styki pokła­do­wej.
Na czo­łach pojazdu zabu­do­wane są ele­menty pochła­nia­jące ener­gię koli­zji i zderzeń.

Charakterystyka

Przestrzeń pasażerska

  • Nowo­cze­sne, kom­for­towe wnętrze
  • W cało­ści niskopodłogowykli­ma­ty­za­cja
  • Sys­tem infor­ma­cji pasażerskiejsys­tem monitoringu
  • Elek­trycz­nie wysu­wana rampa dla osób niepełnosprawnych
  • Wydzie­lone miej­sce na wózki
  • Drzwi zewnętrzne odskokowo-przesuwne zapewniające szybką i wygodną wymianę pasa­że­rów na przy­stan­kach, wypo­sa­żone w dwa nie­za­leżne układy chro­niące pasa­że­rów przed przytrzaśnięciem

Kabina motorniczego

  • Pano­ra­miczna szyba
  • Kli­ma­ty­za­cja nie­za­leżna od prze­działu pasażerskiego
  • Nowo­cze­sne wnę­trze wypo­sa­żone dodat­kowo w mini­lo­dówkę i schowek
  • Ergo­no­miczny pul­pit motorniczego

Dane techniczne

Liczba członów
3
Układ osi
Bo’2’2’Bo’
Masa własna tramwaju
42 500 kg
Dopuszczalna masa całkowita tramwaju
58 000 kg
Długość tramwaju
31 620 mm
Szerokość tramwaju
2 400 mm
Wysokość tramwaju
3 690 mm
Szerokość przejścia międzyczłonowego
1 400 mm
Najmniejsza szerokość przejścia
550 mm
Liczba miejsc siedzących
60 (+4)
Liczba miejsc stojących
175
Dopuszczalna liczba miejsc
235
Miejsca dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się
Tak
Kategoria konstrukcyjna do której należy nadwozie tramwaju
P-V
Udział niskiej podłogi
100%
Wysokość podłogi w strefie wejścia
350 mm
Wysokość podłogi nad wózkami
480 mm
Silnik trakcyjny
VEM
Liczba silników tramwaju
4
Moc znamionowa
105 kW
Średnie przyspieszenie do 30km/h bez obciązenia
1,2 m/s2
Klimatyzacja
Thermoking
Układ hamulcowy
Hanning&Kahl Oerlinghausen
Drzwi wejściowe dla pasażerów/typ
Ultimate/odskokowo-przesuwne
Liczba drzwi w tramwaju
5+2 jednoskrzydłowe
Szerokość efektywna drzwi
1 300 mm/650 mm

Pliki do pobrania