Tramwaj Nevelo 126N wyróżnia panoramiczna szyba oraz oparcie na czterech wózkach skrętnych.
Specjalnie dla tego pojazdu zaprojektowano całkowicie nowe wózki, napędowy i toczny, oba z ramami wewnętrznymi, które wyposażono w:
- klasyczne zestawy kołowe z obręczą i przekładkami gumowymi, które zapewniają wysoki komfort jazdy oraz tłumią hałas
- belkę bujakową opartą na ramie wózka za pośrednictwem zespołu sprężyn metalowo-gumowych
- indywidualny napęd osi poprzez niezależne zespoły napędowe, składające się każdy z asynchronicznego silnika trakcyjnego i przekładni kątowej ze sprzęgłem podatnym, zawieszone elastycznie na ramie wózka
- nowoczesne elektrohydrauliczne hamulce tarczowe aktywne i pasywne
Koszty eksploatacji
Zastosowanie czterech wózków skrętnych z wielkogabarytowymi łożyskami pozwoliło na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji, zarówno pojazdu, jak i infrastruktury. Ich rozmieszczenie zmniejsza nacisk osi na tor, co zdecydowanie zmniejsza zużycie kół i szyn.
Nowoczesny układ napędowy z asynchronicznymi silnikami trakcyjnymi i elektronicznym sterowaniem zapewnia płynny rozruch tramwaju, a przy hamowaniu zwrot energii do sieci trakcyjnej.
Pojazd wyposażony jest w nowoczesny system diagnostyki pokładowej.
Na czołach pojazdu zabudowane są elementy pochłaniające energię kolizji i zderzeń.

