Hybrydowe Zespoły Trakcyjne
Nowatorski Hybrydowy Zespół Trakcyjny Impuls 2 typu 36WEh jest pierwszym polskim pojazdem szynowym, który oprócz napędu elektrycznego posiada też napęd spalinowy, co pozwala na przejazd po odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Zastosowanie innowacyjnej technologii i połączenie jej w Impulsie sprawia, że funkcjonalność i zakres zastosowania pojazdu przez przewoźników diametralnie wzrasta.
Podczas 13. Międzynarodowych Targów TRAKO 2019 w Gdańsku firma NEWAG S.A. otrzymała nagrodę główną w prestiżowym konkursie im. inż. Ernesta Malinowskiego dla wyrobów i innowacji technicznych stosowanych w kolejnictwie. Wyróżniony w konkursie został nowatorski Hybrydowy Zespół Trakcyjny IMPULS 2 typu 36WEh, który równocześnie miał swoją premierę.


Charakterystyka
Możliwe konfiguracje
Dane techniczne
Liczba członów
3
Układ osi
Bo’2’2’Bo’
Masa własna
≤110 t
Masa brutto
130 t
Maksymalny nacisk osi na tor
≤ 200 kN
Całkowita liczba miejsc
308
Długość ze sprzęgami
59 300 mm
Moc znamionowa
4 × 400 kW
Prześwit drzwi zewnętrznych
1 300 mm
Wysokość podłogi w strefie wejsć ponad PGS
760 mm +/– 50 mm
Eksploatacyjny zakres temperatur otoczenia
od -25°C do +40°C
Wysokość pojazdu ze złożonymi odbierakami prądu
4 210 mm
Maksymalna szerokość pojazdu
2 841 mm
Napięcie zasilania
3 000 V DC
Maksymalna prędkość eksploatacyjna
160 km/h
Przyspieszenie rozruchu
≥ 1,1 m/s
Skrajnia kinematyczna
UIC 505-1; EN 15273-2:2013
Klimatyzacja i ogrzewanie (przestrzeń pasażerska i kabina)
Ogrzewanie elektryczne nawiewne, automatyczna regulacja temperatury
Rozstaw czopów skrętu
16 300 mm
Rozstaw osi w wózkach napędnych
2 500 mm
Rozstaw osi w wózkach tocznych
2 900 mm
Szerokość toru
1 435 mm
Średnica kół – nowe / zużyte
840 / 790 mm
Toaleta wg TSI PRM
Tak
Oświetlenie
LED