Hybrydowe Zespoły Trakcyjne

Nowatorski Hybrydowy Zespół Trakcyjny Impuls 2 typu 36WEh jest pierwszym polskim pojazdem szynowym, który oprócz napędu elektrycznego posiada też napęd spalinowy, co pozwala na przejazd po odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Impuls, dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii, oferuje przewoźnikom nowy wymiar funkcjonalności i wszechstronności zastosowań.

Podczas 13. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2019 w Gdańsku, firma NEWAG S.A. została uhonorowana główną nagrodą w prestiżowym konkursie im. inż. Ernesta Malinowskiego, przyznawaną za wybitne osiągnięcia w zakresie innowacji technicznych w kolejnictwie. Nagrodzony został debiutujący podczas targów Hybrydowy Zespół Trakcyjny IMPULS 2 typu 36WEh – przełomowe rozwiązanie łączące nowoczesność, efektywność i troskę o środowisko.

Charakterystyka

Cechy użytkowe

  • Pojazdy prze­zna­czone do obsługi ruchu aglo­me­ra­cyj­nego, regio­nal­nego i dalekobieżnego
  • Moż­li­wość podró­żo­wa­nia z pręd­ko­ścią do 120km/h lub 160 km/h
  • Atrak­cyjny, aero­dy­na­miczny kształt linii nadwozia
  • Nowo­cze­sne wnę­trze, jed­no­prze­strzenne lub przedziałowe
  • Niska pod­łoga umoż­li­wia­jąca łatwe wsia­da­nie i wysiadanie
  • Nowo­cze­sne toa­lety z obie­giem her­me­tycz­nym, zgodne z wyma­ga­niami TSI

Napęd

  • Opty­malne wła­ści­wo­ści trak­cyjne dzięki zasto­so­wa­niu sil­ni­ków trój­fa­zo­wych asynchronicznych
  • Dwu­stop­niowe prze­kład­nie trak­cyjne z wałami drą­żo­nymi i sprzę­głami podat­nymi osi
  • Zasto­so­wa­nie indy­wi­du­al­nego napędu falow­ni­ko­wego na każdy wózek napędny
  • Zwrot (reku­pe­ra­cja) ener­gii do sieci trak­cyj­nej pod­czas hamowania

Przedział pasażerski

  • Pojazdy jed­no­prze­strzenne (zabu­dowa zależna od prze­zna­cze­nia pojazdu i wyma­gań klienta)
  • Este­tyczne i funk­cjo­nalne wnę­trze przy­sto­so­wane rów­nież dla osób o ogra­ni­czo­nej moż­li­wo­ści poru­sza­nia się wraz ze sta­no­wi­skami dla wózków
  • Nowo­cze­sne oświe­tle­nie w tech­no­lo­gii LED
  • Wnę­trze przy­sto­so­wane do prze­wo­że­nia rowerów
  • Nowo­cze­sny sys­tem infor­ma­cji pasażerskiej
  • Moni­to­ring wnę­trza pojazdu

Kabina maszynisty

  • Nowo­cze­sne i ergo­no­miczne wnę­trze z dwu­sta­no­wi­sko­wymi pul­pi­tami (maszy­ni­sta i pomocnik)
  • Kom­for­towe fotele i regu­lo­wane podnóżki
  • Kli­ma­ty­zo­wane wnętrze
  • Zwięk­szone bez­pie­czeń­stwo zde­rze­niowe speł­nia­jące 4 sce­na­riu­sze wg PN-15227:2008 oraz sce­na­riusz zde­rze­niowy C1

Możliwe konfiguracje

6 członów

35WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 114,86 m Moc 3 200 kW
  • Moc 3 200 kW
5 członów

45WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 91,9 m
  • Moc 2 000 kW
4 człony

31WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 75,6 m
  • Moc 2 000 kW – wersja I
  • Moc 1 600 kW – wersja II
3 człony

36WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 59,3 m
  • Moc 1 600 kW
2 człony

37WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 43 m
  • Moc 1 600 kW

Dane techniczne

Liczba członów
3
Układ osi
Bo’2’2’Bo’
Masa własna
≤110 t
Masa brutto
130 t
Maksymalny nacisk osi na tor
≤ 200 kN
Całkowita liczba miejsc
308
Długość ze sprzęgami
59 300 mm
Moc znamionowa
4 × 400 kW
Prześwit drzwi zewnętrznych
1 300 mm
Wysokość podłogi w strefie wejsć ponad PGS
760 mm +/– 50 mm
Eksploatacyjny zakres temperatur otoczenia
od -25°C do +40°C
Wysokość pojazdu ze złożonymi odbierakami prądu
4 210 mm
Maksymalna szerokość pojazdu
2 841 mm
Napięcie zasilania
3 000 V DC
Maksymalna prędkość eksploatacyjna
160 km/h
Przyspieszenie rozruchu
≥ 1,1 m/s
Skrajnia kinematyczna
UIC 505-1; EN 15273-2:2013
Klimatyzacja i ogrzewanie (przestrzeń pasażerska i kabina)
Ogrzewanie elektryczne nawiewne, automatyczna regulacja temperatury
Rozstaw czopów skrętu
16 300 mm
Rozstaw osi w wózkach napędnych
2 500 mm
Rozstaw osi w wózkach tocznych
2 900 mm
Szerokość toru
1 435 mm
Średnica kół – nowe / zużyte
840 / 790 mm
Toaleta wg TSI PRM
Tak
Oświetlenie
LED

Pliki do pobrania