Hybrydowe Zespoły Trakcyjne
Nowatorski Hybrydowy Zespół Trakcyjny Impuls 2 typu 36WEh jest pierwszym polskim pojazdem szynowym, który oprócz napędu elektrycznego posiada też napęd spalinowy, co pozwala na przejazd po odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Impuls, dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii, oferuje przewoźnikom nowy wymiar funkcjonalności i wszechstronności zastosowań.
Podczas 13. Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2019 w Gdańsku, firma NEWAG S.A. została uhonorowana główną nagrodą w prestiżowym konkursie im. inż. Ernesta Malinowskiego, przyznawaną za wybitne osiągnięcia w zakresie innowacji technicznych w kolejnictwie. Nagrodzony został debiutujący podczas targów Hybrydowy Zespół Trakcyjny IMPULS 2 typu 36WEh – przełomowe rozwiązanie łączące nowoczesność, efektywność i troskę o środowisko.


Charakterystyka
Możliwe konfiguracje
Dane techniczne
Liczba członów
3
Układ osi
Bo’2’2’Bo’
Masa własna
≤110 t
Masa brutto
130 t
Maksymalny nacisk osi na tor
≤ 200 kN
Całkowita liczba miejsc
308
Długość ze sprzęgami
59 300 mm
Moc znamionowa
4 × 400 kW
Prześwit drzwi zewnętrznych
1 300 mm
Wysokość podłogi w strefie wejsć ponad PGS
760 mm +/– 50 mm
Eksploatacyjny zakres temperatur otoczenia
od -25°C do +40°C
Wysokość pojazdu ze złożonymi odbierakami prądu
4 210 mm
Maksymalna szerokość pojazdu
2 841 mm
Napięcie zasilania
3 000 V DC
Maksymalna prędkość eksploatacyjna
160 km/h
Przyspieszenie rozruchu
≥ 1,1 m/s
Skrajnia kinematyczna
UIC 505-1; EN 15273-2:2013
Klimatyzacja i ogrzewanie (przestrzeń pasażerska i kabina)
Ogrzewanie elektryczne nawiewne, automatyczna regulacja temperatury
Rozstaw czopów skrętu
16 300 mm
Rozstaw osi w wózkach napędnych
2 500 mm
Rozstaw osi w wózkach tocznych
2 900 mm
Szerokość toru
1 435 mm
Średnica kół – nowe / zużyte
840 / 790 mm
Toaleta wg TSI PRM
Tak
Oświetlenie
LED