Wielosystemowy GRIFFIN to pierwszy pojazd trakcyjny z platformy czteroosiowych lokomotyw elektrycznych oraz spalinowych, dających użytkownikom cały wachlarz możliwości transportowych i technicznych.
Lokomotywa przeznaczona jest do prowadzania pociągów towarowych o masie do 3200 ton z prędkością do 140 km/h, oraz pociągów pasażerskich z prędkością do 200 km/h.
System produkcyjny oraz wysokie standardy firmy potwierdzone certyfikatami m.in. Międzynarodowego Standardu Przemysłu Kolejowego IRIS (działalność produkcyjna, projektowa, rozwoju i utrzymania dla lokomotyw) i PN-EN ISO 9001:2009, gwarantują najwyższą europejską jakość GRIFFINA.
Parametry techniczne lokomotywy GRIFFIN dostosowane zostały do indywidualnych potrzeb użytkowników. Charakteryzuje się najwyższym poziomem bezpieczeństwa, bogatym wyposażeniem, wysokim komfortem pracy maszynisty, inteligentnym systemem zarządzania energią. Dzięki modułowej budowie GRIFFIN oferowany jest w kilku wersjach w oparciu o maksymalną ilość wspólnych komponentów. Zasilanie silników przez przekształtniki zbudowane z wykorzystaniem technologii IGBT, system diagnostyki pokładowej z pełną informacją wizualną i modułem rejestracji danych, system kamer, dostosowanie do zabudowy urządzeń ERTMS i GSM-R, to tylko niektóre z podstawowych cech lokomotywy GRIFFIN.
Spełniając wymogi EU i UIC lokomotywa nie straciła również swojego kolejnego najważniejszego atutu – konkurencyjnej ceny.