Elektryczne Zespoły Trakcyjne

Elektryczny Zespół Trakcyjny Impuls 2 wyróż­nia się funk­cjo­nal­nością oraz zastosowaniem zaawanso­wanych roz­wią­zań konstrukcyjnych.

Wywodzi się z rodziny pojazdów Impuls pierwszej serii i jest zbudowany na bazie doświadczeń zdobytych przez NEWAG S.A. przy ich produkcji we współpracy z naszymi Klientami. IMPULS 2 wywodzi się z generacji pojazdów Impuls 36WEa, 31WE, 45WE które są zgodne z Rozporządzeniami Komisji Unii Europejskiej wydanymi w 2014 roku: TSI LOC&PAS, TSI SRT, TSI NOI, TSI PRM oraz TSI CCS oraz posiadają certyfikaty WE wydane przez Instytut Kolejnictwa dla podsystemu TABOR.

Pro­jek­tu­jąc pociąg kon­struk­to­rzy szcze­gólną uwagę zwró­cili na bez­pie­czeń­stwo. Kabina maszy­ni­sty pod­po­rząd­ko­wana została w stu pro­cen­tach ergo­no­mii pracy. Spe­cjal­nie zapro­jek­to­wany pul­pit rozbu­do­wany dookoła fotela maszy­ni­sty pozwala na dostrze­że­nie obiek­tów znaj­du­ją­cych się w bli­skiej odle­gło­ści od czoła pojazdu.

Charakterystyka

Cechy użytkowe

  • Pojazdy prze­zna­czone do obsługi ruchu aglo­me­ra­cyj­nego, regio­nal­nego i dalekobieżnego
  • Moż­li­wość podró­żo­wa­nia z pręd­ko­ścią do 160 km/h
  • Atrak­cyjny, aero­dy­na­miczny kształt linii nadwozia
  • Nowo­cze­sne wnę­trze, jed­no­prze­strzenne lub podzie­lone na przedziały
  • Niska pod­łoga umoż­li­wia­jąca łatwe wsia­da­nie i wysiadanie
  • Nowo­cze­sne toa­lety z obie­giem her­me­tycz­nym, zgodne z wyma­ga­niami TSI

Napęd

  • Opty­malne wła­ści­wo­ści trak­cyjne dzięki zasto­so­wa­niu sil­ni­ków trój­fa­zo­wych asynchronicznych
  • Dwu­stop­niowe prze­kład­nie trak­cyjne z wałami drą­żo­nymi i sprzę­głami podat­nymi osi
  • Zasto­so­wa­nie indy­wi­du­al­nego napędu falow­ni­ko­wego na każdy wózek napędny
  • Zwrot (reku­pe­ra­cja) ener­gii do sieci trak­cyj­nej pod­czas hamowania

Przedział pasażerski

  • Pojazdy jed­no­prze­strzenne (zabu­dowa zależna od prze­zna­cze­nia pojazdu i wyma­gań klienta)
  • Este­tyczne i funk­cjo­nalne wnę­trze przy­sto­so­wane rów­nież dla osób o ogra­ni­czo­nej moż­li­wo­ści poru­sza­nia się wraz ze sta­no­wi­skami dla wózków
  • Nowo­cze­sne oświe­tle­nie w tech­no­lo­gii LED
  • Wnę­trze przy­sto­so­wane do prze­wo­że­nia rowerów
  • Nowo­cze­sny sys­tem infor­ma­cji pasażerskiej
  • Moni­to­ring wnę­trza pojazdu

Kabina maszynisty

  • Nowo­cze­sne i ergo­no­miczne wnę­trze z dwu­sta­no­wi­sko­wymi pul­pi­tami (maszy­ni­sta i pomocnik)
  • Kom­for­towe fotele i regu­lo­wane podnóżki
  • Kli­ma­ty­zo­wane wnętrze
  • Zwięk­szone bez­pie­czeń­stwo zde­rze­niowe speł­nia­jące 4 sce­na­riu­sze wg PN-15227:2008 oraz sce­na­riusz zde­rze­niowy C1

Możliwe konfiguracje

6 członów

35WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 114,86 m
  • Moc 3 200 kW
5 członów

45WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 91,9 m
  • Moc 2 000 kW
4 człony

31WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 75,6 m
  • Moc 2 000 kW – wersja I
  • Moc 1 600 kW – wersja II
3 człony

36WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 59,3 m
  • Moc 1 600 kW
2 człony

37WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 43 m
  • Moc 1 600 kW

Dane techniczne

Liczba członów
3
Układ osi
Bo’2’2’Bo’
Masa własna
≤110 t
Masa brutto
130 t
Maksymalny nacisk osi na tor
≤ 200 kN
Całkowita liczba miejsc
308
Długość ze sprzęgami
59 300 mm
Moc znamionowa
4 × 400 kW
Prześwit drzwi zewnętrznych
1 300 mm
Wysokość podłogi w strefie wejsć ponad PGS
760 mm +/– 50 mm
Eksploatacyjny zakres temperatur otoczenia
od -25°C do +40°C
Wysokość pojazdu ze złożonymi odbierakami prądu
4 210 mm
Maksymalna szerokość pojazdu
2 841 mm
Napięcie zasilania
3 000 V DC
Maksymalna prędkość eksploatacyjna
160 km/h
Przyspieszenie rozruchu
≥ 1,1 m/s
Skrajnia kinematyczna
UIC 505-1; EN 15273-2:2013
Klimatyzacja i ogrzewanie (przestrzeń pasażerska i kabina)
Ogrzewanie elektryczne nawiewne, automatyczna regulacja temperatury
Rozstaw czopów skrętu
16 300 mm
Rozstaw osi w wózkach napędnych
2 500 mm
Rozstaw osi w wózkach tocznych
2 900 mm
Szerokość toru
1 435 mm
Średnica kół – nowe / zużyte
840 / 790 mm
Toaleta wg TSI PRM
Tak
Oświetlenie
LED