Diesel

Spalinowy Zespół Trakcyjny IMPULS 2 typu 36WEhd, to odmiana dwunapędowego (hybrydowego) zespołu 36WEh.

Pojazd występuje w wersji trójczłonowej i przeznaczony jest do obsługi ruchu regionalnego i aglomeracyjnego. Jest w pełni zgodny z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI) i wyposażony został w nowoczesne rozwiązania techniczne i funkcjonalne, zapewniające wysoki poziom komfortu podróży.

Nowoczesne kabiny sterownicze zostały zaprojektowane zgodnie z rygorystycznymi wymaganiami ergonomii, zapewniają wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa. Wnętrze pojazdu jest przystosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości
poruszania się, jest klimatyzowane, wyposażone w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej.

Skrajne wózki pojazdu to dwuosiowe wózki napędowe wyposażone w indywidualny napęd osi realizowany przez elektryczne, asynchroniczne silniki trakcyjne. Wózki środkowe są wózkami dwuosiowymi tocznymi w systemie Jacobsa.

W skład układu napędowego wchodzą dwie jednostki napędowe NEWAG-PACK,
zlokalizowane pod podłoga w członach skrajnych, pełniące role agregatów prądotwórczych. Każda jednostka napędowa to zintegrowany moduł z wysokoprężnym silnikiem spalinowym połączonym z generatorem prądu i zabudowanymi układami pomocniczymi.

Zastosowanie przekładni elektrycznej z układem napędu asynchronicznego wpływa na niezawodna i oszczędna eksploatacje pojazdu. Pojazd wyposażony jest w układ hamowania elektrodynamicznego z wytracaniem energii na opornikach hamowania.

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom oraz bazowaniu na sprawdzonej platformie pojazdów serii „Impuls” omawiane spalinowe zespoły trakcyjne zapewniają wysoka niezawodność, funkcjonalność, komfort podroży oraz niskie koszty eksploatacji. Obecnie tego typu pojazdy produkowane są seryjnie i z powodzeniem eksploatowane są w ruchu regionalnym.