168A

NEWAG S.A. moder­ni­zuje i wyko­nuje naprawy okre­sowe wszyst­kich rodza­jów wago­nów pasa­żer­skich: prze­dzia­ło­wych, bez­prze­dzia­ło­wych, sypial­nych, restau­ra­cyj­nych, baro­wych oraz bez­prze­dzia­ło­wych przy­sto­so­wa­nych i prze­zna­czo­nych dla osób z ogra­ni­czoną moż­li­wo­ścią poru­sza­nia się.

Moder­ni­za­cja wagonu oso­bo­wego 168A jest przy­kła­dem zasto­so­wa­nia naj­now­szych tren­dów pro­jek­to­wych, z jakimi spo­tkać się można na pol­skich torach. Praw­dzi­wie nowo­cze­sny wygląd prze­strzeni pasa­żer­skiej uzy­skano dzięki zasto­so­wa­niu modu­ło­wych paneli poliestrowo-szklanych. Dys­kretne, dobrze dobrane oświe­tle­nie, ergo­no­miczne fotele, wyci­szone szczelne okna wypo­sa­żone w rolety dzienne i nocne nadały wnę­trzu wagonu ele­gancki i kom­for­towy wygląd.

Pro­jek­tanci nie zapo­mnieli także o zwięk­szo­nej izo­la­cji ścian wagonu co wydat­nie popra­wiło jego para­me­try termiczno-akustyczne. W cza­sie podróży można w ciszy i spo­koju oddać się pracy – fotele wypo­sa­żone zostały w gniazdka elek­tryczne umoż­li­wia­jące pod­łą­cze­nie lap­topa lub tele­fonu komórkowego.

Wagon oso­bowy typu 168 A powstał w wyniku prze­bu­dowy i moder­ni­za­cji w pro­ce­sie naprawy głów­nej, prze­dzia­ło­wego pasa­żer­skiego wagonu tupu 111 A. W wyniku prze­bu­dowy i moder­ni­za­cji uzy­skano beprze­dia­łowy wagon pasa­żer­ski 2 klasy przy­sto­so­wany do prze­wozu osób nie­peł­no­spraw­nych na wóz­kach inwalidzkich.

Charakterystyka

Przestrzeń pasażerska

  • Nowo­cze­sne, este­tyczne i funk­cjo­nalne wnę­trze, wyło­żone pane­lami poliestrowo-szklanymi w sys­te­mie modułowym.
  • Nowo­cze­sne szczelne okna zde­cy­do­wa­nie ogra­ni­cza­jące hałas – znacz­nie popra­wia­jące kom­fort podró­żo­wa­nia – wypo­sa­żone w rolety nocne.
  • Ergo­no­miczne fotele ze spe­cjal­nych mate­ria­łów o pod­wyż­szo­nej jakości.
  • Gniazdo elek­tryczne jedno dla dwu­oso­bo­wego fotela, zlo­ka­li­zo­wane pomię­dzy sie­dze­niami, umoż­li­wia­jące pod­łą­cze­nie lap­topa, tele­fonu komór­ko­wego itp.
  • Nowo­cze­sne, funk­cjo­nalne i este­tyczne półki baga­żowe z zabu­do­wa­nym oświe­tle­niem indy­wi­du­al­nym miejsc siedzących.
  • Przyjazne, estetyczne oświetlenie.

Toalety

  • Hermetyczny system zamknięty.
  • Dwie toa­lety, w tym jedna zgodna z wyma­ga­niami TSI przy­sto­so­wana dla osób z ogra­ni­czoną moż­li­wo­ścią poru­sza­nia się, wypo­sa­żona w odpo­wied­nie uchwyty, porę­cze, sys­temy alarmowe.
  • Duża toaleta dodatkowo wyposażona w składany przewijak dla niemowląt.
  • Umywalki oraz miski toaletowe ze stali nierdzewnej.
  • System zabezpieczający przed zamarzaniem instalacji wodnej.
  • Este­tyczne wyło­że­nia ścian i sufi­tów, wyko­nane z two­rzyw poliestrowo-szklanych, uła­twia­jące utrzy­ma­nie czystości.

Cechy użytkowe

  • Wagon prze­zna­czony do ruchu kra­jo­wego w prze­wo­zach kwa­li­fi­ko­wa­nych IC.
  • Nowy układ ogrze­wa­nia nawiew­nego i klimatyzacji.
  • Nowo­cze­sny układ zasi­la­nia z wyko­rzy­sta­niem wie­lo­na­pię­cio­wej prze­twor­nicy statycznej.
  • Drzwi czo­łowe ste­ro­wane mikro­pro­ce­so­ro­wym ste­row­ni­kiem elek­tro­nicz­nym zapew­nia­ją­cym wysoki sto­pień niezawodności.
  • Zwięk­szona izo­la­cja ścian wagonu, co w znacz­nym stop­niu popra­wia para­me­try termiczno-akustyczne.
  • Nowo­cze­sny sys­tem infor­ma­cji pasażerskiej.

Dane techniczne

Długość całkowita (ze zderzakami)
24 500 mm
Masa w stanie służbowym
38 t
Prędkość maksymalna
160 km/h
Organizacja wnętrza
bez­prze­dzia­łowy 2 klasy z miej­scami dla osób o ogra­ni­czo­nej moż­li­wo­ści poru­sza­nia się (na wóz­kach inwalidzkich)
Liczba miejsc siedzących
56 + 2 dla wózków
Typ zastosowanych wózków
4ANc
Typ hamulca
klockowy Fablok FL-R
Typ zastosowanego ogrzewania
nawiewne