155A

Wyko­nana przez nas moder­ni­za­cja wagonu pasa­żer­skiego typu XB –prze­bu­dowa prze­dzia­ło­wego wagonu pasa­żer­skiego 2 klasy na wagon pasażersko-barowy, pozwo­liła na roz­sze­rze­nie funk­cji wagonu przez połą­cze­nie czę­ści pasa­żer­skiej z czę­ścią gastronomiczną.

Modernizacja ta przy czę­ścio­wym  zacho­wa­niu dotych­cza­so­wych funk­cji – znacz­nie popra­wiła este­tykę jego wnę­trza i pod­nio­sła kom­fort podró­żo­wa­nia oraz dała moż­li­wość przy­go­to­wy­wa­nia i spo­ży­wa­nia posił­ków w trak­cie podróży.

Charakterystyka

Przestrzeń pasażerska

  • Wagon pasażersko – barowy 2 klasy.
  • Nowe roz­pla­no­wa­nie wnę­trza wagonu ( 4 prze­działy pasa­żer­skie, prze­dział barowy, prze­dział kuchenny, prze­dział służ­bowy, prze­dział WC dla pasa­że­rów, prze­dział sani­tarny dla obsługi wagonu).
  • Nowo­cze­sne, este­tyczne i funk­cjo­nalne wnę­trze wagonu wyko­nane z two­rzyw polie­strowo – szkla­nych w sys­te­mie modułowym.
  • Całkowita ilość miejsc siedzących w części pasażerskiej: 24.
  • Ilość miejsc w przedziale pasażerskim: 6.
  • Fotele pokryte tkaniną o podwyższonej jakości, odporną na ścieranie.

Przedział WC

  • Este­tyczne modu­łowe wyło­że­nie wnę­trza wyko­nane z two­rzyw polie­strowo – szkla­nych uła­twia­jące utrzy­ma­nie czystości.
  • Umy­walki i miski ustę­powe wyko­nane ze stali nierdzewnej.
  • Toa­lety w sys­te­mie her­me­tycz­nym zamkniętym.
  • Insta­la­cja wodna wagonu wypo­sa­żona została w sys­tem zabez­pie­cza­jący przed zamarzaniem.
  • Zasto­so­wano auto­ma­tyczny spust wody i osu­sza­nia insta­la­cji WC.

Przedział barowy

  • Nowa kolorystyka i wystrój wnętrza.
  • Trzy stoły barowe.
  • Dwupoziomowa lada bufetowa.
  • Ilość miejsc konsumpcyjnych: 28.
  • Monitory panoramiczne instalacji TV.
  • Oświe­tle­nie główne wyko­nano jako punk­towe oświe­tle­nie halo­ge­nowe, oświe­tle­nie dodat­kowe wyko­nane w for­mie linii świetl­nej usy­tu­owane wzdłuż kra­wę­dzi sufitu.

Przedział kuchenny

  • Prze­dział prze­zna­czony do przy­go­to­wy­wa­nia posił­ków przez obsługę wagonu.
  • Estetyczne i funkcjonalne wnętrze.
  • W kuchni wyko­nano zabu­dowę meblową ze stali nie­rdzew­nej i w pełni wypo­sa­żono ją w wyso­kiej jako­ści sprzęt AGD (elek­tryczne płyty kuchenne, war­niki – komo­rowe piece parowe, urzą­dze­nia chłod­ni­cze, zmywarkę).
  • Zasto­so­wane her­me­tyczne zbior­niki ście­kowe oraz młynki odpadów.
  • Prze­dział kuchenny wypo­sa­żono w nową, este­tyczną, dwu­po­zio­mową ladę bufetową.
  • Pod­łoga wagonu pokryta wyso­kiej jako­ści wykła­dziną trudnościeralną.

Przedział służbowy

  • Prze­dział prze­zna­czony wyłącz­nie dla obsługi wagonu z miej­scami do wypoczynku.
  • Wydzielona kabina sanitarna.

Cechy użytkowe

  • Wagon prze­zna­czony jest do ruchu kra­jo­wego i międzynarodowego.
  • Moż­li­wość podró­żo­wa­nia pręd­ko­ścią do 160 km/h.
  • Układ zasi­la­nia wagonu wypo­sa­żony w prze­twor­nicę sta­tyczną wielonapięciową.
  • Zabu­do­wany układ kli­ma­ty­za­cji wnę­trza wagonu.
  • Wagon dodat­kowo posiada hamu­lec bez­pie­czeń­stwa o ste­ro­wa­niu pneumatycznym.
  • Wagon wypo­sa­żony w drzwi boczne wej­ściowe odskokowo-przesuwne oraz drzwi czo­łowe z elek­tro­pneu­ma­tycz­nym ukła­dem ste­ro­wa­nia zapew­nia­jący wysoki sto­pień nie­za­wod­no­ści ich działania.