Newag rozpoczął dostawy elektrycznych zespołów trakcyjnych z nowego zamówienia dla województwa Podkarpackiego.
Przetarg na dostawę czterech dwutrakcyjnych, trzywagonowych pojazdów (potocznie nazywanych hybrydami) oraz ośmiu czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, został rozstrzygnięty w lipcu ubiegłego roku. W ramach pierwszej z podpisanych umów – na kwotę 263,22 mln zł firma Newag wyprodukuje i dostarczy na Podkarpacie osiem pojazdów szynowych IMPULS 2 typu 31WE w wersji czteroczłonowej, wraz z symulatorem jazdy do prowadzenia szkoleń maszynistów, z niezbędną dokumentacją techniczną i usługą serwisową. Umowa zapewnia także 6-letnią gwarancją na pojazdy. Każdy z pociągów może zabrać na pokład po 400 pasażerów, w tym 192 na miejscach siedzących. Pojazdy są klimatyzowane, dostosowane dla osób niepełnosprawnych oraz wyposażone w systemy dynamicznej informacji. W ramach tej umowy dostarczony zostanie także stacjonarny symulator jazdy, który trafi do zaplecza technicznego PKA, w sąsiedztwie stacji Rzeszów Staroniwa. Usprawni on szkolenie maszynistów.
Druga z zawartych umów o wartość 152,44 mln zł dotyczy dostawy 4 trójczłonowych dwunapędowych zespołów trakcyjnych tzw. hybryd, które mogą pracować w ramach zasilania z sieci trakcyjnej lub ekologicznych silników spalinowych. Każda z hybryd może przewieść 300 pasażerów, w tym 140 na miejscach siedzących. Z konfiguracji sieci kolejowych na Podkarpaciu wynika, że optymalnie będzie je można wykorzystywać na trasie Rzeszów –Dębica- Mielec w obu kierunkach . Na odcinku Rzeszów – Dębica jazda będzie odbywać się pod trakcją elektryczną a na pozostałym odcinku Dębica – Mielec przy wspomaganiu silnika spalinowego. Pozwoli to na przewożenie pasażerów bez przesiadki.