29 grudnia ogłoszono wynik przetargu PKP Intercity na dostawę 20 fabrycznie nowych lokomotyw elektrycznych oraz ich utrzymanie. Oferta NEWAG z wynikiem 93,46 pkt. została wybrana jako najkorzystniejsza.
Wśród najważniejszych czynników udzielenia zamówienia znajdowały się termin dostawy pojazdów (maksymalnie 30 miesięcy od złożenia zamówienia), osiągana prędkość (160 km/h), cena oraz stawka za świadczenie usług utrzymania. Istotnym kryterium wyboru była również niezawodność taboru utrzymująca się na kwartalnym poziomie minimum 95%. PKP IC zaznaczyło także, że dostawca będzie zobowiązany do utrzymania technicznego na poziomach 2, 3 oraz 4 oraz zapewnienia niezbędnego zaplecza technologicznego. Zamówienie zawierało prawo opcji na dostawę kolejnych dziesięciu pojazdów.
Zamówienie jest częścią planu modernizacji taborów rozpisaną na lata 2016–2020. Realizacja całego planu inwestycyjnego wiążę się z kosztem ok. 2,5 mld zł. Dwadzieścia nowych lokomotyw elektrycznych ma pozwolić na efektywne wykorzystanie modernizowanych linii kolejowych, które umożliwiają rozwinięcie prędkości 160 km/h. Dotychczas bowiem na trakcje te wyjeżdżały wolniejsze składy, które uzupełniały braki w elektrowozach, ale jednocześnie negatywnie odbijały się na czasach przejazdu.