W dniu dzisiejszym podpisana została umowa na dostawę 12 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o wartości 257 272 950 zł brutto. Oprócz dostawy pojazdów umowa gwarantuje świadczenie usług serwisowych, dostawę pakietu pozderzeniowego, a także przeszkolenie pracowników przewoźnika. Pierwsze Impulsy przekazane zostaną Kolejom Mazowieckim już w II kwartale 2015 r.
Nowoczesne Impulsy, które wyjadą na tory w barwach Kolei Mazowieckich, to pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne o wydajnym, energooszczędnym napędzie i wysokim standardzie wykończenia wnętrz. Każdy z zamówionych składów będzie mieć po 206 miejsc siedzących w układzie otwartym oraz po 325 miejsc stojących. Dla pasażerów przewidziano szereg udogodnień; każdy z pojazdów wyposażony będzie w klimatyzację, wi-fi, gniazdka elektryczne, system informacji pasażerskiej oraz intercom. Przewidziano także dodatkową przestrzeń na większy bagaż.
Jest to największy kontrakt, jaki podpisałem w tym roku. Za rok o tej porze Koleje Mazowieckie dysponowały będą
12 nowoczesnymi Impulsami – powiedział Zbigniew Konieczek, Prezes NEWAG S.A. – Dodam, że będą to pierwsze pięcioczłonowe Impulsy 45WE wyprodukowane w Newagu. Dzięki tej umowie rozszerzamy nasze portfolio produktowe.
Duży nacisk położono na wygodę podróżowania osób niepełnosprawnych. Oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich, do dyspozycji będą urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu oraz specjalnie przystosowane toalety. Dla osób podróżujących z małymi dziećmi dostępny będzie przewijak.
Komfort pasażerów jest dla nas priorytetem – a ten niewątpliwie uzależniony jest od ilości pojazdów, jakimi dysponujemy – dlatego zrobiliśmy wszystko, by doszło do realizacji tak istotnego w strategii spółki projektu. Dzięki temu znacznie poprawi się komfort jazdy na linii, gdzie potrzeby przewozowe są największe – powiedział Artur Radwan, podpisując umowę z prezesem Newagu.
Pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h. Pierwsze pojazdy wyjadą na tory w II kwartale 2015 r. i zostaną włączone do obsługi pasażerów na jednej z linii, gdzie potoki podróżnych są największe, tj. linii nr 1. Koszt zamówienia to ponad 257 mln zł brutto.