20 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity produkuje konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. oraz NEWAG S.A. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.
W siedleckiej fabryce trwa już montaż pierwszego pojazdu i wyposażanie jego wnętrza. Kolejnym etapem będzie uruchomienie oraz przeprowadzenie przez konsorcjum Stadler Polska Sp. z o.o. — NEWAG S.A. testów statycznych i dynamicznych pojazdu, w tym również tych wymaganych do uzyskania homologacji.
Pozostałe pociągi produkowane będą zarówno w siedleckiej fabryce Stadler Polska, jak i nowosądeckich zakładach NEWAG S.A. Skrajne człony będą montowane w Siedlcach, a NEWAG S.A. zajmie się zabudową i wyposażeniem członów środkowych.
Komfort podróży, zwłaszcza na długich dystansach, zapewni bogato wyposażone wnętrze pojazdów. Do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiej klasy, a także wydzielona przestrzeń barowa. Pociągi będą posiadały klimatyzację i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Zostaną dostosowane do potrzeb osób z ograniczeniami ruchowymi.
Projekt wnętrza pociągu przedstawiony przez konsorcjum tak bardzo spodobał się przewoźnikowi, że jego elementy zostaną wykorzystane w innych pojazdach zamawianych przez PKP ICC m.in. w produkowanych przez bydgoską PESĘ Dartach.
Nowe składy zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Warszawa — Bydgoszcz, Olsztyn — Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia — Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków — Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).
Pociągi zostaną przekazane PKP ICC w październiku przyszłego roku. Będą poruszały się z prędkością 160 km/h.