Wyprodukowana w Newagu, 4-osiowa lokomotywa elektryczna E4MSU Griffin, jako pierwsza polska lokomotywa otrzymała certyfikat zgodności z TSI.
Instytut Kolejnictwa potwierdził zgodność lokomotywy Griffin z trzema Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności „Tabor – Lokomotywy i tabor pasażerski” (Loc&Pas); „Tabor – Hałas” (NOI) oraz „Tabor – Bezpieczeństwo w tunelach kolejowych” (SRT), co oznacza, że konstrukcja lokomotywy jest zgodna z technicznymi specyfikacjami interoperacyjności obowiązującymi w Unii Europejskiej.
“Oficjalne potwierdzenie zgodności z TSI bardzo ułatwi proces homologacji na innych rynkach – mówi Bartosz Krzemiński, Wiceprezes NEWAG S.A. — Jako lokomotywa trzysystemowa (3kV DC, 15 kV AC i 25 kV AC), E4MSU Griffin może, po przejściu testów specyficznych dla różnych państw systemów sterowania ruchem i systemów bezpieczeństwa, zostać dopuszczona do eksploatacji w większości krajów europejskich.”
Dotychczas Griffin posiadał zezwolenie poruszania się pojazdu na terenie RP i był testowany przez różnych przewoźników.
W lutym 2015, firma KOLPREM eksploatowała ją na trudnych śląskich i małopolskich szlakach z profilami tras sięgającymi 12 promili, gdzie bez jakichkolwiek przeszkód lokomotywa ciągnęła składy 3270t.
Maszyniści z Kolpremu bardzo chwalą nowoczesną i przemyślaną konstrukcję GRIFFINA spełniającą ich oczekiwania dotyczące parametrów trakcyjnych oraz komfortu jazdy.
“Jazda lokomotywą sprawia, że maszynista czuje się jakby prowadził lokomotywę po nowej infrastrukturze, co jest wynikiem bardzo skutecznie działającego zawieszenia Griffina” – Adam Dej – Instruktor KOLPREM.
Przestronna i ergonomiczna kabina maszynisty, niski poziom hałasu oraz oświetlenie wykonane w technologii LED jest jej dodatkowym atutem.