Diesel Multiple Units

Spalinowy Zespół Trakcyjny Impuls 2 typu 36WEhd to odmiana dwunapędowego (hybrydowego) zespołu 36WEh.

Pojazd występuje w wersji trójczłonowej i przeznaczony jest do obsługi ruchu regionalnego i aglomeracyjnego. Jest w pełni zgodny z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI) i wyposażony został w nowoczesne rozwiązania techniczne i funkcjonalne, zapewniające wysoki poziom komfortu podróży.

Nowoczesne kabiny sterownicze zostały zaprojektowane zgodnie z rygorystycznymi wymaganiami ergonomii, zapewniają wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa. Wnętrze pojazdu jest przystosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości
poruszania się, jest klimatyzowane, wyposażone w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej.

Skrajne wózki pojazdu to dwuosiowe wózki napędowe wyposażone w indywidualny napęd osi realizowany przez elektryczne, asynchroniczne silniki trakcyjne. Wózki środkowe są wózkami dwuosiowymi tocznymi w systemie Jacobsa.

W skład układu napędowego wchodzą dwie jednostki napędowe NEWAG-PACK,
zlokalizowane pod podłoga w członach skrajnych, pełniące role agregatów prądotwórczych. Każda jednostka napędowa to zintegrowany moduł z wysokoprężnym silnikiem spalinowym połączonym z generatorem prądu i zabudowanymi układami pomocniczymi.

Zastosowanie przekładni elektrycznej z układem napędu asynchronicznego wpływa na niezawodna i oszczędna eksploatacje pojazdu. Pojazd wyposażony jest w układ hamowania elektrodynamicznego z wytracaniem energii na opornikach hamowania.

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom oraz bazowaniu na sprawdzonej platformie pojazdów serii „Impuls” omawiane spalinowe zespoły trakcyjne zapewniają wysoka niezawodność, funkcjonalność, komfort podroży oraz niskie koszty eksploatacji. Obecnie tego typu pojazdy produkowane są seryjnie i z powodzeniem eksploatowane są w ruchu regionalnym.

 

BRAK TREŚCI W JĘZYKU ANGIELSKIM Z ZAKRESU SZT

Charakterystyka

Cechy użytkowe

  • Pojazdy prze­zna­czone do obsługi ruchu aglo­me­ra­cyj­nego, regio­nal­nego i dalekobieżnego
  • Moż­li­wość podró­żo­wa­nia z pręd­ko­ścią do 160 km/h
  • Atrak­cyjny, aero­dy­na­miczny kształt linii nadwozia
  • Nowo­cze­sne wnę­trze, jed­no­prze­strzenne lub podzie­lone na przedziały
  • Niska pod­łoga umoż­li­wia­jąca łatwe wsia­da­nie i wysiadanie
  • Nowo­cze­sne toa­lety z obie­giem her­me­tycz­nym, zgodne z wyma­ga­niami TSI

Napęd

  • Opty­malne wła­ści­wo­ści trak­cyjne dzięki zasto­so­wa­niu sil­ni­ków trój­fa­zo­wych asynchronicznych
  • Dwu­stop­niowe prze­kład­nie trak­cyjne z wałami drą­żo­nymi i sprzę­głami podat­nymi osi
  • Zasto­so­wa­nie indy­wi­du­al­nego napędu falow­ni­ko­wego na każdy wózek napędny
  • Zwrot (reku­pe­ra­cja) ener­gii do sieci trak­cyj­nej pod­czas hamowania

Przedział pasażerski

  • Pojazdy jed­no­prze­strzenne (zabu­dowa zależna od prze­zna­cze­nia pojazdu i wyma­gań klienta)
  • Este­tyczne i funk­cjo­nalne wnę­trze przy­sto­so­wane rów­nież dla osób o ogra­ni­czo­nej moż­li­wo­ści poru­sza­nia się wraz ze sta­no­wi­skami dla wózków
  • Nowo­cze­sne oświe­tle­nie w tech­no­lo­gii LED
  • Wnę­trze przy­sto­so­wane do prze­wo­że­nia rowerów
  • Nowo­cze­sny sys­tem infor­ma­cji pasażerskiej
  • Moni­to­ring wnę­trza pojazdu

Kabina maszynisty

  • Nowo­cze­sne i ergo­no­miczne wnę­trze z dwu­sta­no­wi­sko­wymi pul­pi­tami (maszy­ni­sta i pomocnik)
  • Kom­for­towe fotele i regu­lo­wane podnóżki
  • Kli­ma­ty­zo­wane wnętrze
  • Zwięk­szone bez­pie­czeń­stwo zde­rze­niowe speł­nia­jące 4 sce­na­riu­sze wg PN-15227:2008 oraz sce­na­riusz zde­rze­niowy C1

Możliwe konfiguracje

6 członów

35WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 114,86 m Moc 3 200 kW
  • Moc 3 200 kW
5 członów

45WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 91,9 m
  • Moc 2 000 kW
4 człony

31WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 75,6 m
  • Moc 2 000 kW – wersja I
  • Moc 1 600 kW – wersja II
3 człony

36WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 59,3 m
  • Moc 1 600 kW
2 człony

37WE

Pojazdy Impuls 2 mogą być konfigurowane w różnych długościach oraz wariantach mocy.

  • Długość 43 m
  • Moc 1 600 kW

Dane techniczne

Liczba członów
3
Układ osi
Bo’2’2’Bo’
Masa własna
≤110 t
Masa brutto
130 t
Maksymalny nacisk osi na tor
≤ 200 kN
Całkowita liczba miejsc
308
Długość ze sprzęgami
59 300 mm
Moc znamionowa
4 × 400 kW
Prześwit drzwi zewnętrznych
1 300 mm
Wysokość podłogi w strefie wejsć ponad PGS
760 mm +/– 50 mm
Eksploatacyjny zakres temperatur otoczenia
od -25°C do +40°C
Wysokość pojazdu ze złożonymi odbierakami prądu
4 210 mm
Maksymalna szerokość pojazdu
2 841 mm
Napięcie zasilania
3 000 V DC
Maksymalna prędkość eksploatacyjna
160 km/h
Przyspieszenie rozruchu
≥ 1,1 m/s
Skrajnia kinematyczna
UIC 505-1; EN 15273-2:2013
Klimatyzacja i ogrzewanie (przestrzeń pasażerska i kabina)
Ogrzewanie elektryczne nawiewne, automatyczna regulacja temperatury
Rozstaw czopów skrętu
16 300 mm
Rozstaw osi w wózkach napędnych
2 500 mm
Rozstaw osi w wózkach tocznych
2 900 mm
Szerokość toru
1 435 mm
Średnica kół – nowe / zużyte
840 / 790 mm
Toaleta wg TSI PRM
Tak
Oświetlenie
LED

Pliki do pobrania