Cała piątka na dolnośląskich torach
„To moje dziecko” – tak o pojeździe z numerem 001 mówi Marek Niedziela, maszynista Kolei Dolnośląskich — „byłem przy nim od pierwszej blachy, razem ustanowiliśmy rekord prędkości, a teraz regularnie wożę pasażerów. Dla mnie ten pociąg to jak Ferrari w Formule 1” – dodaje.
17 maja 2013, zgodnie z harmonogramem, ostatni, piąty Impuls 31 WE wyprodukowany dla Kolei Dolnośląskich opuścił Newag. Z tej okazji w sobotę i niedzielę (25 i 26 maja 2013) Koleje Dolnośląskie wspólnie z Urzędem Marszałkowskim i Newag S.A. zorganizowały bezpłatne przejazdy na trasie Wrocław – Jelenia Góra. W sobotę w Jeleniej Górze, a w niedzielę w Wałbrzychu można było zwiedzać pojazdy, wejść do kabiny maszynisty, zadać pytania na wszelkie interesujące tematy.
„To najnowocześniejsze pojazdy w Polsce i my nimi dysponujemy” – powiedział Jerzy Łuźniak Wicemarszalek Województwa Dolnośląskiego – „Jesteśmy z nich bardzo zadowoleni” – podkreślał.
Równie pochlebnie o pojazdach nowosądeckiej spółki wypowiadała się Prezes Kolei Dolnośląskich Genowefa Ładniak.
„Warto podkreślić, że jest to pociąg wyprodukowany w Polsce, a poziomem nie ustępuje innym pojazdom europejskim” – mówiła Pani Prezes.
W Wałbrzychu, Jerzy Tutaj, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, poinformował zebranych, że władze województwa w ubiegłym tygodniu podpisały zgodę na zakup 6 nowoczesnych EZT, które będą obsługiwały trasę Wrocław-Wałbrzych.
Chociaż pogoda nie zachęcała do wycieczek zarówno w sobotę jak i w niedzielę składy były pełne pasażerów. Nowa linia uruchomiona będzie od 8 czerwca br. W weekendy wozić będzie turystów na trasie Wrocław – Jelenia Góra.
____
Przetarg na zakup 5-ciu czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Koleje Dolnośląskie ogłosiły 11 listopada 2010 roku. Do przetargu obok Newagu stanęły bydgoska PESA i Stadler.
Wartość kontraktu: 99 999 000 zł