W nowosądeckim Newagu powstaje nowy elektryczny zespół trakcyjny. Na zlecenie Warszawskiej Kolei Dojazdowej produkowany jest sześcioczłonowy pojazd, który wyróżniać będzie wyjątkowy design, funkcjonalność oraz zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne.
Pojazd przyciąga uwagę przede wszystkim swoim futurystycznym wyglądem nawiązującym do najnowszych trendów w branży. EZT 39WE inspirowany jest nowoczesną architekturą miasta. Dominują w nim geometryczne formy łączone z łagodnie ukształtowanymi powierzchniami zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu.
Czoło z dużą szybą przednią nadaje pociągowi nowoczesny, nawiązujący do dynamiki miasta kształt, a także zapewnia maszyniście doskonałą widoczność w specyficznych warunkach ruchowych linii WKD. Wyświetlacz oraz reflektor górny zamknięte są optycznie w jednym pasie z szybą. Całość domykają masywne osłony absorberów energii zderzenia, które przypominają płozy i sprawiają wrażenie jakby pojazd sunął nad powierzchnią ziemi.
Design 39WE jest także odzwierciedleniem funkcjonalności pojazdu. Duża ilość drzwi na stronę pojazdu ułatwi wsiadanie i wysiadanie. Przestronne przedsionki, stylistycznie nawiązują do formy czoła pojazdu i pozwalają na wygodne korzystanie z niego osobom o ograniczonej możliwości poruszania się, matkom z małymi dziećmi oraz rowerzystom.
Wnętrze utrzymane w eleganckiej kolorystyce, łączy odcienie bieli i grafitu z kontrastującymi granatowymi fotelami. Uwagę przykuwają lampy sufitowe i otwory wentylacyjne w kształcie trapezów.
Projektując pociąg konstruktorzy szczególną uwagę zwrócili na bezpieczeństwo. Kabina maszynisty podporządkowana została w stu procentach ergonomii pracy. Specjalnie zaprojektowany pulpit rozbudowany dookoła fotela maszynisty pozwala na dostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pojazdu.
System monitoringu z rejestratorem zdarzeń zapewni z kolei bezpieczeństwo pasażerom w trakcie podróży.
Podczas projektowania pojazdu dla WKD konstruktorzy wykorzystali innowacyjne rozwiązania techniczne. Jednym z nich jest konstrukcja nadwozia pojazdu oraz metody ograniczenia hałasu emitowanego do otoczenia.
Sześcioczłonowy pojazd o długości 60 m składał się będzie z 2 jednoprzestrzennych części po 3 człony każda. Pomieści łącznie 505 pasażerów w tym 164 na miejscach siedzących. Wyposażony będzie w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD. Wszystkie pojazdy wyposażone będą w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej z układem okien umożliwiającym swobodne przewietrzanie składu oraz system zliczania podróżnych.
39WE na linii WKD pojadą z prędkością 80 km/h. Na tory Warszawskiej Kolei Dojazdowej wyjadą w 2016 roku.