W 2013 roku Grupa Kapitałowa NEWAG wypracowała 36,7 mln zł zysku netto realizując tym samym wyniki prognozowane w prospekcie emisyjnym. EBITDA wyniosła 84,8 mln zł i jest o 0,9 % wyższa od zakładanej. Od listopada 2013 portfel zamówień Spółki wzrósł o prawie 100 mln zł.
Przychody ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów zamknęły się w kwocie 680,5 mln zł i były wyższe o 25,1 mln zł niż w roku 2012.
Istotnym zdarzeniem wpływającym na wysokość wyników w 2013 (przychody planowane 755,6 mln zł vs. zrealizowane 680,5 mln zł) roku było czasowe wstrzymanie w listopadzie ubiegłego roku odbiorów pociągów przez Metro Warszawskie. Spółka planowała sprzedaż 11 pojazdów, z czego sprzedanych zostało 6 (-45 mln zł). Przesunięciu na rok 2014 uległa również sprzedaż 2 sztuk spalinowych zespołów trakcyjnych dla Przewozów Regionalnych (-14,6 mln zł) oraz jednego zmodernizowanego elektrycznego zespołu trakcyjnego dla Kolei Mazowieckich (-6,5mln).
Pomimo mniejszej wartości przychodów ze sprzedaży, Grupa wypracowała zysk netto jedynie o 3,1% niższy od prognozowanego. Jest to efekt niższych od zakładanych kosztów wytworzenia sprzedanych produktów (w tym kosztów pośrednich) oraz kosztu ogólnego zarządu.
„Metro Warszawskie wznowiło eksploatację dotychczas dostarczonych pociągów. Pozostałe wyprodukowane pociągi czekają na przekazanie zamawiającemu, co biorąc pod uwagę zrealizowanie prognoz w 2013, bardzo dobrze rokuje wynikom Spółki w roku 2014 – mówi Zbigniew Konieczek. Prezes Zarządu NEWAG S.A. — Podtrzymujemy prognozy na 2014 rok. Zgodnie z naszymi zapowiedziami, w tym i w kolejnych latach, będziemy chcieli dzielić się z Akcjonariuszami znaczną częścią zysku. Za rok 2013 będziemy rekomendować wypłatę dywidendy w wysokości 20 mln zł.
Obecna wartość portfela zamówień Grupy wynosi 1,75 mld zł. Grupa czynnie uczestniczy w przetargach. Od listopada 2013 portfel zamówień Spółki wzrósł o prawie 100 mln zł.
W roku 2013 Grupa skutecznie sfinansowała wszystkie istotne zamierzenia inwestycyjne o wartości 62,5 mln zł. Posiada zdolność do wywiązania się z zaciągniętych zobowiązań. W 2013 roku nie zidentyfikowano ryzyka utraty płynności. Ponadto nie występowały naruszenia w terminach spłat zobowiązań.
Spółka jest dobrze przygotowana do wykorzystania szans krajowych jak i ekspansji zagranicznych. Przewidywana wartość przetargów na zakup i modernizację taboru kolejowego w latach 2014–2017 wynosi 7,9 mld zł.