Dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny odbiega standardem od starszych tego typu pojazdów, które dominują na polskich torach. Ma wygodne, częściowo niskopodłogowe, funkcjonalne i w pełni klimatyzowane wnętrze przystosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
Nowoczesne, jednostanowiskowe kabiny sterownicze wyposażone w ergonomiczny pulpit sterowniczy z komfortowym fotelem i regulowanym podnóżkiem zebrały bardzo pochlebne opinie maszynistów. Kabiny posiadają niezależne drzwi zewnętrzne. Ich wnętrze jest klimatyzowane oraz wyposażone w wydajne ogrzewanie.
Zespół trakcyjny spełnia normy emisji spalin Stage IIIB. Pomieści około 270 pasażerów. Można nim podróżować z maksymalną prędkością 130 km/h.
Normy i standardy:
Jako producent pojazdów szynowych, Newag przywiązuje szczególną uwagę do bezpieczeństwa podróżnych. Produkt został zaprojektowany zgodnie z obowiązującymi standardami i normami:
Pierwszy spalinowy zespół trakcyjny nowej generacji (222M) wyprodukowany został dla Kolei Mazowieckich.