SKM Trójmiasto ogłosiła dzisiaj wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zamawiający poinformował, że najkorzystniejszą ofertę złożyła firma NEWAG S.A., która jednym punktem wyprzedziła ofertę PESY.
Kryterium dostawy stanowiła cena (80 proc.) oraz wysokość podłogi (20 proc.). Ofertę oprócz NEWAG S.A. złożyła bydgoska Pesa. Obie firmy przedstawiły oferty z maksymalnie punktowaną wysokością podłogi — 960 mm ponad główkę szyny.
Newag, wyprodukowanie 2 EZT z rodziny Impuls wycenił na kwotę 35 571 600 złotych brutto, natomiast Pesa zażądała 36 039 000 złotych brutto.
Pociągi mają mieć długość do 90 m, posiadać 144 miejsca siedzące i 359 stojących (przy założeniu 5 osób stojących na metr kwadratowy). W każdym członie musi się znaleźć czworo drzwi. Newag zaoferował SKM Trójmiasto zmodyfikowane pociągi z rodziny Impuls z podłogą na wysokości 960 mm — dostosowaną do peronów przewoźnika. SKM zażyczyło sobie wysuwanego stopnia, który ma zniwelować lukę pomiędzy taborem a peronem.
Produkowane przez NEWAG S.A. EZT Impuls, są jednymi z najnowocześniejszych tego typu pojazdów szynowych w Polsce. Komfort podróży zapewnia ciche, klimatyzowane wnętrze, ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne. Impuls jest ekonomiczny i bezpieczny — cechuje się niskim zużyciem energii elektrycznej, gdyż podczas hamowania pociąg oddaje energię do sieci trakcyjnej. W pojeździe zastosowano nowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitorowanie wnętrza, kontakt z obsługą pociągu przez tzw. interkom. Pociąg spełnia rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe. Osiąga prędkość eksploatacyjną 160 km/h.
Pociągi kursować będą pomiędzy Wejherowem a nowym przystankiem Gdańsk Śródmieście.
Na tory wyjadą w II kwartale 2016 roku.