W ramach modernizacji ze starej lokomotywy pozostawia się jedynie ostoję, wózki z silnikami trakcyjnymi i zbiornik paliwa, które przechodzą naprawę główną. W oparciu o nową dokumentację konstrukcyjną zabudowane zostaje całkowicie nowe nadwozie. W omawianych lokomotywach zastosowany został nowy agregat prądotwórczy. Dotychczasowy silnik a8c22 zastąpiony zostaje, 12-cylindrowym wysokoprężnym silnikiem spalinowym C27 produkcji amerykańskiej firmy Caterpillar o mocy 708 kW (962 KM) połączonym przez elastyczne sprzęgło z zespołem prądnic synchronicznych (prądnica główna i pomocnicza). Zastosowano mikroprocesorowe sterowanie i diagnostykę lokomotywy. Agregat prądotwórczy wyposażono w nowoczesną chłodnicę silnika i powietrza doładowanego, całkowicie nowy układ dolotowy i wydechowy. Powyższe rozwiązania wpłynęły na znaczące zredukowanie zużycia paliwa i oleju silnikowego oraz zwiększenie niezawodności pojazdu.
Lokomotywy wyposażone są w nowoczesny układ hamulcowy z zastosowaniem zintegrowanej tablicy pneumatycznej, sprężarki śrubowej oraz sprężynowego hamulca postojowego. Napędy pomocnicze (napęd wentylatorów silników trakcyjnych oraz napęd sprężarki) realizują silniki asynchroniczne zasilane z prądnicy pomocniczej poprzez falowniki.
Zasilanie silników trakcyjnych realizuje prądnica trakcyjna poprzez diodowy zespół prostowników.
Dla lokomotywy zaprojektowano całkowicie nową kabinę maszynisty wyposażoną w dwa ergonomiczne stanowiska maszynisty, wyposażenie socjalne, panoramiczne szyby czołowe (dzięki obniżonym przedziałom maszynowym), klimatyzację i wydajne ogrzewanie oraz komfortowe, regulowane i obrotowe fotele mocowane na prowadnicach do ścian bocznych, umożliwiające całkowite schowanie pod pulpit. Kabina posadowiona jest na ostoi poprzez elementy metalowo-gumowe, które redukują jej drgania.
Nowoczesna bryła i wnętrze kabiny pojazdu odpowiada współczesnym wymaganiom wzornictwa, ergonomii i bezpieczeństwa, a zastosowanie w kabinie szyby panoramiczne znacząco poprawiły widoczność szlaku. Lokomotywy przystosowane są do jednoosobowej obsługi trakcyjnej oraz mogą być wyposażone w układ sterowania radiowego.
Technologie przyjazne środowisku
Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań pozwoliło na zmniejszenie zużycia paliwa i oleju, ograniczając emisję zanieczyszczeń do środowiska naturalnego.