W dniu dzisiejszym w Zamościu została podpisana umowa pomiędzy PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa spółka z o.o. a NEWAG S.A, na modernizację 10 lokomotyw spalinowych ST44.
Zawarta umowa dotyczy modernizacji lokomotyw ST44 do typu 311Da. Pierwsza zmodernizowana lokomotywa zostanie dostarczona do końca marca 2018 r., natomiast dostawa wszystkich lokomotyw nastąpi do końca 2018 roku. Wartość kontraktu opiewa na kwotę ponad 95 milionów złotych netto.
Obecnie PKP LHS dysponuje flotą siedemnastu lokomotyw typu 311Da. Lokomotywy te przeznaczone są do prowadzenia ciężkich składów towarowych po linii szerokotorowej. Po zakończeniu modernizacji PKP LHS będzie dysponować łącznie 27 szt. tego typu lokomotyw. Jednolity tabor umożliwi prowadzenie pociągów w trakcji wielokrotnej oraz uprości system utrzymania pojazdów.
Od 2007 r. NEWAG S.A. wykonał kilkadziesiąt modernizacji tego typu. Spalinowa lokomotywa towarowa typu 311D/311Da powstała w wyniku gruntownej modernizacji lokomotywy produkcji rosyjskiej typu M62, znanej na polskim rynku kolejowym pod oznaczeniem ST44.
NEWAG S.A. to jedna z najstarszych firm kolejowych w Polsce. Posiadająca wieloletnie doświadczenie w produkcji i modernizacji taboru szynowego. W zakładach spółki w Nowym Sączu produkowane są elektryczne i spalinowe zespoły trakcyjne, lokomotywy elektryczne, pojazdy metra i tramwaje, modernizowane są lokomotywy spalinowe oraz inne pojazdy szynowe.
NEWAG S.A. ma stabilną i wyjątkowo mocną pozycję na rynku lokomotyw w Polsce. W ostatnich latach grupa kapitałowa NEWAG S.A. zdominowała krajowy rynek modernizacji lokomotyw spalinowych oraz produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych.