Nasz nowy produkt 31WE, dla Kolei Dolnośląskich, pomyślnie przeszedł testy na torze doświadczalnym w Żmigrodzie pod Wrocławiem.
W ubiegłym tygodniu na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie odbyły się badania elektrycznego zespołu trakcyjnego typu 31WE. Badania w Żmigrodzie zakończyły się w piątek (11.01.2013r.). Po badaniach pojazd 31WE wrócił do Nowego Sącza.
Nasz pojazd przeszedł badania statyczne i dynamiczne hamulca, badania zakłóceń radioelektrycznych i elektromagnetycznych emitowanych przez EZT, badania hałasu emitowanego przez pojazd, bezpieczeństwa jazdy i oddziaływania na tor, badania w zakresie komfortu podróżowania, oraz sprawdzenie warunków pracy maszynisty i pomocnika maszynisty pod względem narażenia na oddziaływanie drgań.
W poniedziałek (14.01.2013r.) odbyły się jazdy testowe 31WE na odcinku Nowy Sącz – Grybów oraz zostało też sprawdzone oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne. Dzień później, po założeniu urządzeń do sprawdzenia pantografów, pojazd przejechał po linii CMK do Warszawy, gdzie zostaną przeprowadzone dalsze próby i badania nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego.
EZT 31WE IMPULS, produkowany na potrzeby Kolei Dolnośląskich, jest pojazdem zbliżonym do 35WE. To co odróżnia te dwa pojazdy od siebie, to przede wszystkim ilość ich członów. 31WE jest krótszy o 2 człony od sześcioczłonowego 35WE.
NEWAG zobowiązał się dostarczyć pojazdy za kwotę 81 300 000,00 zł netto, a zgodnie z podpisaną umową ostatni pojazd zostanie przekazany zamawiającemu w terminie 26 miesięcy od daty podpisania umowy (tj.17.10.2011r.).