Jednosystemowa lokomotywa elektryczna DRAGON to pierwszy pojazd trakcyjny z platformy sześcioosiowych lokomotyw, w szczególności dostosowany do polskiego rynku. Charakteryzuje się siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem oraz przede wszystkim bezawaryjnością.
Głównym atutem Dragona jest bardzo wysoka siła pociągowa o wartości do 374 kN, która w połączeniu z masą lokomotywy wynoszącą 119 t, nowoczesnym systemem antypoślizgowym oraz indywidualnym napędem na każdą oś, pozwala na prowadzenie ciężkich składów towarowych. Nacisk na oś poniżej 20t oraz specjalnie zaprojektowane zawieszenie powodują, że Dragon jest doskonale przystosowany do trudnych warunków użytkowania i bardzo dobrze sprawdza się w polskich realiach.
Napęd Dragona stanowią silniki asynchroniczne zasilane przez przekształtniki wykonane w technologii IGBT. Konstrukcja lokomotywy jest modułowa, co pozwala na dostosowanie parametrów do indywidualnych potrzeb odbiorców, m.in. zwiększenie siły napędowej do 450 kN (opcja MAX LOAD), dostosowanie lokomotywy do zasilania 25 kV/15kV AC czy doposażenie lokomotywy w dodatkowy napęd spalinowy (opcja „DUAL POWER”).
Projektując lokomotywę zadbano o bezpieczeństwo i wysoki komfort pracy maszynisty, zapewniając ergonomiczną organizację kabiny i pulpitu, dwufunkcyjną klimatyzację, system kamer, klatkę bezpieczeństwa oraz konstrukcję anticlimbing chroniącą obsługę w przypadku zderzenia.
Dragon wyposażony jest w mikroprocesorowe systemy: sterowania — dostosowujący tryb działania do zmieniających się warunków, diagnostyki pokładowej z pełną informacją wizualną i modułem rejestracji danych — ułatwiający lokalizację lub predykcję ew. uszkodzeń oraz przeciwpoślizgowy.
Nowoczesny system produkcyjny oraz wysokie standardy jakościowe NEWAG Gliwice S.A. potwierdzone certyfikatami m.in. Międzynarodowego Standardu Przemysłu Kolejowego IRIS (działalność produkcyjna, projektowa, rozwoju i utrzymania dla lokomotyw) i PN-EN ISO 9001:2009, gwarantują najwyższą europejską jakość Dragona.