Elektryczne Zespoły Trakcyjne z rodziny Impuls są pojazdami niskopodłogowymi z jednoprzestrzennym wnętrzem, wyposażonym m.in. w pełny monitoring wnętrza, klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej opcjonalnie w automaty do sprzedaży biletów oraz kasowniki biletowe. Wnętrze zostało dostosowane do przewozu osób o ograniczonej możliwości poruszania się – przewidziano podjazdy (pochylnie), wysuwane
W pojeździe zastosowane zostały klasyczne wózki napędowe oraz wózki toczne Jacobsa (wspólne dla dwóch członów).
Wózki te posiadają nowoczesny układ biegowy i dwustopniowe usprężynowanie z drugim stopniem pneumatycznym, które skutecznie tłumi drgania i zapewnia wysoki komfort podróżowania.
Rodzina Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych „Impuls” może zostać wyprodukowana w wielu konfiguracjach. Zależnie od zapotrzebowania dostarczamy zestawy w wersjach dwuczłonowej (EZT 37WE), trójczłonowej (EZT 36WE), czteroczłonowej (EZT 31WE) i sześcioczłonowej (EZT 35WE).
Poza zmienną długością zestawu możliwe są także różne konfiguracje układu wnętrza przedziału pasażerskiego, umożliwiające eksploatację pojazdu nie tylko w ruchu aglomeracyjnym i podmiejskim, ale także dalekobieżnym.
Sześcioczłonowy EZT to pierwszy pojazd z rodziny Impuls jaki powstał w Newagu, w 2012 roku. 35WE wyposażony jest w cztery wózki napędowe i cztery wózki toczne (układ osi Bo’2’2’Bo’+Bo’2’2’Bo’). Jego napęd stanowi 8 silników trakcyjnych o łącznej mocy 3200kW co pozwala na uzyskiwanie prędkości do 160 km/h.
Całkowita długość pojazdu ze sprzęgami wynosi 113 600 mm, a przedziału pasażerskiego 92 300 mm.
Impulsy 35WE wożą pasażerów SKM Warszawa i Kolei Śląskich. Przystosowane są do przewozu 922 osób w tym 218 na miejscach siedzących.
Pięcioczłonowy Impuls 45WE to najnowszy pojazd tego typu wyprodukowany w NEWAG S.A., który jest zgodny z TSI, najnowszymi restrykcyjnymi europejskimi normami.
W sierpniu 2015r. Impuls 45WE wyprodukowany na zlecenie Kolei Mazowieckich pobił rekord prędkości (226 km/h) na torze testowym i jest jak dotąd najszybszym pojazdem pasażerskim wyprodukowanym w Polsce.
45WE wyposażony jest w 2 wózki napędowe i 4 wózki toczne (układ osi Bo’2’2’2’2’Bo’). Posiada cztery silniki trakcyjne o mocy 500kW każdy, dające łączną moc pojazdu 2000 kW i pozwalające na rozwinięcie prędkości 160 km/h. Pojazd mieści ponad 500 osób w tym 219 na miejscach siedzących.
Od czerwca 2015 eksploatowany jest przez Koleje Mazowieckie na trasie Warszawa-Skierniewice.
W 2013 z Newagu wyjeżdża kolejny, czteroczłonowy Impuls 31WE, który mieści 458 pasażerów w tym 202 na miejscach siedzących.
Na zamówienie Kolei Dolnośląskich wyprodukowanych zostaje 5 pociągów. Impuls 31 WE wyposażony jest w dwa wózki napędowe i trzy wózki toczne (układ osi Bo’2’2’2’Bo’). Napęd to 4 silniki trakcyjne o łącznej mocy 2000 kW. Całkowita długość pojazdu ze sprzęgami wynosi 74 400 mm, a przedziału pasażerskiego 59 600 mm.
Kolejne czteroczłonowe Impulsy zamówiła Zachodnia Grupa Zakupowa. Obecnie eksploatowane pojazdy obsługują trasy Szczecin – Poznań i Szczecin– Słupsk. Zaprojektowane zostały do przewożenia 436 pasażerów, w tym 208 na miejscach siedzących. Wyróżnia je wnętrze podzielone na przedziały.
Trójczłonowy Impuls wyposażony jest w 2 wózki napędowe i 2 wózki toczne (układ osi Bo’2’2’Bo’). Cztery silniki trakcyjne o łącznej mocy 1600 kW pozwalają na rozwinięcie prędkości do 160 km/h. Posiada 330 miejsc, w tym 170 siedzących. Długość pojazdu ze sprzęgami 58 400 mm.
Pierwszy trójczłon zamówiony został przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego i przekazany do eksploatacji Przewozom Regionalnym. Obsługuje trasę Rzeszów – Przemyśl.
Wersja pojazdu oznaczona 36WEa będzie pierwszym pojazdem homologowanym w Polsce na zgodność z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności.
Jest najmniejszym z pojazdów dedykowanych do obsługi zelektryfikowanych linii kolejowych o małych potokach pasażerów. Dwuczłonowy Impuls o układzie osi Bo’2’Bo’ (dwa wózki napędowe, jeden toczny) wyposażony jest w napęd o mocy 1600 kW, co pozwala na uzyskanie prędkości eksploatacyjnej 160 km/h oraz wysokich przyspieszeń rozruchu. Długość pojazdu (ze sprzęgami) 42 400 mm.
Konfigurując wnętrze zastosowano wszystkie sprawdzone rozwiązania z pojazdów 36WE i 31WE. Spełnione zostały oczekiwania pasażerów w zakresie dostępności z peronów o różnej wysokości oraz dostępności dla pasażerów z ograniczeniami ruchowymi. Pojazd może być eksploatowany w trakcji wielokrotnej z innymi pojazdami rodziny Impuls.
Dwuczłonowe pojazdy zaczęły wozić pasażerów województwa podkarpackiego w czerwcu 2014. Mieszczą 265 osób.