“Pudła dostarczy Stadler, ponieważ zostaną wyprodukowane z aluminium. Następnie Newag będzie wyposażał pudła środkowe i wykonywał ich zabudowę, a Stadler, w zakładzie w Siedlcach, będzie montował skrajne człony pociągów. Całe pojazdy będą montowane w Newagu, ponieważ nasz partner posiada odpowiednie ku temu zaplecze i kompetencje. Tam pojazd będzie także uruchamiany”- poinformował Stanisław Skalski, Stadler Polska.
Nowoczesne składy w barwach PKP Intercity kursować będą na trasach Warszawa — Bydgoszcz, Olsztyn — Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia –Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków — Szczecin (przez CMK, Łódź, Kutno i Poznań). Pociągi będą rozwijały prędkości nie mniejszą niż 160 km/h, spełniając wymagania systemu sterowania ruchem ERTMS (z systemem ETCS).
*****
Konsorcjum Stadler Polska Sp. z o. o. i NEWAG S.A.
Stadler Polska – to część Szwajcarskiej Grupy Stadler Rail, producenta pojazdów szynowych. Polski zakład produkcyjny (zlokalizowany w Siedlcach) powstał w 2007 roku. Stadler Polska zatrudnia ponad 500 wykwalifikowanych pracowników i zajmuje teren 11 800 m2. W siedleckich zakładach powstały m.in. pociągi dla polskich przewoźników regionalnych, rynku holenderskiego i czeskiego. Obecnie produkowane są pociągi dla: Włoch, Niemiec, Estonii i Białorusi.
NEWAG S.A. – jedna z największych polskich firm zajmujących się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego, zlokalizowana w Nowym Sączu. Zatrudnia 1300 osób. W segmencie lokomotyw (produkcja, modernizacja i naprawy) działa zależna od Newagu, spółka ZNLE S.A. Gliwice. Firma produkuje elektryczne zespoły trakcyjne dla polskich, regionalnych przewoźników kolejowych.