Prawie 75 mln zł kosztować będzie 5 lokomotyw elektrycznych zamówionych przez dynamicznie rozwijającego się przewoźnika do obsługi rosnących wolumenów.
Zamówione przez Freightliner PL Dragony to 6-osiowe lokomotywy o mocy 5 MW, przystosowane do ciągnięcia ciężkich składów towarowych o wadze nawet powyżej 4 tys. ton. Wyposażone będą w moduł Dual Power, czyli dodatkowy silnik spalinowy o mocy 520 kW, umożliwiający obsługę klientów również na niezelektryfikowanych końcówkach linii oraz na bocznicach bez wykorzystywania dodatkowych lokomotyw manewrowych (tzw. last mile).
Pierwsze 3 lokomotywy trafią do przewoźnika w maju 2016, natomiast pozostałe dwie do końca lipca 2016.
Wartość kontraktu to 17,5 mln EUR netto. Finansowania transakcji zapewnia ING Lease (Polska).
Konstantin Skorik, Prezes Zarządu Freightliner PL:
“Transakcja jest dowodem na to, że Grupa Freightliner wysoko ocenia perspektywy polskiego rynku kolejowego. To kolejna, wielomilionowa inwestycja wpisująca się w nasze hasło „solidność w standardzie”, czyli strategię dostarczania klientom efektywnych rozwiązań logistycznych przy zachowaniu najwyższej dbałości o jakość i bezpieczeństwo. Z pełnym przekonaniem inwestujemy w tabor produkowany przez polską firmę z tradycjami, która jest w stanie dostarczyć produkt na światowym poziomie. Wierzymy, że wraz z postępującym procesem modernizacji polskiej sieci kolejowej wzrastać będzie rola nowoczesnego i innowacyjnego taboru.”
Bartosz Krzemiński, Prezes Newag Gliwice S.A.:
“Podpisana umowa to kolejny krok do wejścia z naszymi lokomotywami na rynki zachodnie. Zaufanie jakim obdarzyła nas Grupa Freightliner — wiodący niezależny operator kolejowy w Europie — dowodzi słuszności naszej strategii rozwoju.”
Wojciech Jurkiewicz, Dyrektor Zarządzający Freightliner PL:
„Dragony charakteryzują się siłą, bezpieczeństwem, atrakcyjną ceną, ekonomią użytkowania, bogatym wyposażeniem oraz przede wszystkim bezawaryjnością. Dlatego będą stanowiły doskonałe uzupełnienie naszego obecnego taboru”.
____
Freightliner PL to towarowy przewoźnik kolejowy działający na rynkach polskim i niemieckim oraz realizujący przewozy transgraniczne pomiędzy Polską i sąsiednimi krajami. Specjalizuje się w przewozie kruszyw i węgla, prowadzi również przewozy produktów rolniczych. Od czerwca 2014 r. obsługuje intermodalne pociągi siostrzanej spółki ERS Railways w relacjach z Rotterdamu oraz z Krefeld (Niemcy) do Swarzędza.
W 2014 r. Freightliner PL osiągnął 3% udział w polskim rynku towarowych przewozów kolejowych, co oznacza wzrost o ponad 30% w porównaniu do 2013 r. Ponad 25% przychodów spółka osiąga w Niemczech poprzez podmiot zależny Freightliner DE. Obecnie przewoźnik operuje flotą ponad 25 lokomotyw (z których 21 to nowoczesne, interoperacyjne lokomotywy spalinowe Class 66) oraz użytkuje ponad 1 100 wagonów.
Freightliner PL należy do międzynarodowej Grupy Freightliner z siedzibą w Londynie.
www.freightliner.pl
Twitter: @FreightlinerPL
_____
Grupa Kapitałowa NEWAG zajmuje się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego i szynowego. W zakładach spółki w Nowym Sączu prowadzone są prace w segmencie elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych, wagonów osobowych i lokomotyw spalinowych. Należąca do grupy spółka NEWAG Gliwice S.A. specjalizuje się w obszarze produkcji oraz modernizacji lokomotyw elektrycznych. Grupa zatrudnia ok. 1900 osób.
Grupa NEWAG prowadzi działalność w zakresie:
Kontakt dla mediów:
NEWAG S.A.
Urszula Makosz, tel. 660 617 356, urszula.makosz@newag.pl
Freightliner PL
Michał Litwin, tel. 515 004 418, e-mail: michal.litwin@freightliner.pl